Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

O piata dinamica, in pregatire pentru Euro 6

Salonul de autobuze si autocare Busworld Turcia, care a avut loc la Istanbul, la sfarsitul lui aprilie, a reprezentat platforma de promovare atat a producatorilor autohtoni prezenti deja pe piata europeana, cat si a celor pentru care patrunderea in „lumea buna” a batranului continent este inca in stadiul de deziderat. Turcia reprezinta un prim pas si pentru carosierii din Orientul Apropiat.

Busworld Turcia a confirmat inca o data caracterul sau international, reunind sub acelasi acoperis producatori de autobuze si autocare atat din Turcia, cat si de pe alte piete, carosieri de microbuze si numerosi furnizori locali de componente si subansamble. Desi cei mai multi isi afirma intentia de a fi prezenti si pe piata europeana, perspectiva asamblarii de autobuze cu motoare Euro 6 nu se intrevede mai curand de finalul anului. La polul opus, principalii jucatori ai industriei de profil fie au livrat deja vehicule care corespund noului standard de poluare, fie vor incepe livrarile de luna aceasta.
In acelasi timp, interesul pentru piata de transport de calatori din Turcia este foarte mare, intrucat in ultimul an si jumatate municipalitatile au investit masiv in flota de transport public, pregatind astfel terenul pentru alegerile locale ce au avut loc in martie.
Cummins a inregistrat in 2013 vanzari record de motoare pe piata europeana de autobuze: 6.500 de unitati. Desi cea mai importanta piata de desfacere ramane Marea Britanie, nu mai putin de 3.000 de motoare au fost comandate de producatorii turci, pentru vehiculele livrate atat pe piata locala, cat si la export. „Inca din 2006, cand am introdus pentru prima data propulsorul Euro 4 in Turcia, am dezvoltat colaborari foarte bune cu Otokar si Temsa, iar recent am convenit sa furnizam motoare si pentru Anadolu Isuzu. In prezent, inginerii nostri pregatesc deja impreuna cu producatorii trecerea la Euro 6, care va deveni obligatoriu din primavara anului viitor”, a declarat Ashley Watton, director de vanzari Cummins pentru motoare de autobuz in Europa.
La Busworld au fost prezentate pentru prima data pe piata din Turcia motoarele ISB Euro 6, care beneficiaza de sistem de recirculare a gazelor de emisie (EGR) si turbina cu geometrie variabila (VGT), aceasta din urma asigurand un cuplu motor ridicat in conditiile mentinerii unei turatii scazute a motorului. Propulsoarele Cummins Euro 6 sunt prevazute, de asemenea, cu tehnologie de reducere cata­litica selectiva (SCR) si cu filtru de particule (DPF).
Motorul cu patru cilindri ISB4.5 este disponibil in variante de pana la 210 CP si un cuplu maxim de 760 Nm, in timp ce propulsorul cu sase cilindri ISB6.7 poate dezvolta 310 CP (cuplu maxim de 1.100 Nm), pentru echiparea autocarelor, respectiv 280 CP, pentru autobuze.
Cum Turcia este o piata cu apetit ridicat pentru gaz natural comprimat (CNG), Cummins ofera si motorul ISL G, de 8,9 l, care poate dezvolta de la 250 la 320 CP si are cuplu maxim de 1.356 Nm. Sistemul special de racire al EGR reduce temperatura de combustie si diminueaza nivelul emisiilor si zgomotul.
Cummins a anuntat ca a primit finantare de la guvernul Marii Britanii pentru jumatate din valoarea unui proiect de 10 milioane de euro dedicat dezvoltarii unui sistem „start-stop”. Proiectul se va derula pe parcursul a trei ani si are ca obiectiv final reducerea consumului de carburant cu 20%.

Noutatile Otokar: Tempo si Navigo U
Standul Otokar a fost conceput in doua sectiuni: „Bus Terminal” si „City Square”. In cadrul primului a fost expusa o gama completa de autobuze interurbane, intercity si turistice, dintre care modelele Tempo (27 de locuri) si Navigo U (special pentru persoane cu dizabilitati) sunt noi. Desi a fost lansat in Turcia doar in urma cu cinci luni, 350 de autobuze Tempo au fost deja vandute. Navigo U poate transporta pana la sapte carucioare cu rotile, cele 31 de scaune fiind usor de scos si de montat la loc, in functie de necesitate. Vehiculul a fost realizat ca urmare a solicitarilor pietei locale cu privire la transportul persoanelor cu handicap. Navigo C, Vectio LE si Kent au fost protagonistele zonei „City Square”, bucurandu-se de mare succes in anul precedent. De altfel, in 2013, Otokar a crescut pe segmentul autobuzelor urbane de 9-12 m cu 113%. Intre cele doua sectiuni a fost amenajat un spatiu special pentru vanzarea de suveniruri produse de persoane cu dizabilitati, sustinute de Academia Visurilor.

Articole similare