Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olanda trece din 2027 de la eurovinietă la taxă/km

Camera Reprezentanților din Olanda a votat pe 22 martie noua lege, cu o largă majoritate, astfel că atât camioanele olandeze, cât și cele străine vor plăti în funcție de cât utilizează infrastructura acestei țări (mai ales drumuri naționale și câteva drumuri de provincie). În același timp, taxa pe vehicule, plătită de posesorii olandezi de camioane, va fi redusă cât de mult permite legislația europeană, iar eurovinieta se anulează.

Veniturile nete din taxa de drum pentru camioane vor fi canalizate către sectorul transporturilor și utilizate pentru inovare și durabilitate.

Îngrijorarea însă, așa cum arată asociația de transport și logistică din Olanda TLN, este că noua lege intră în vigoare abia în 2027, mult mai târziu decât se anticipase, ceea ce creează un decalaj financiar care va împiedica trecerea la camioane electrice pentru distribuție în centrele orașelor până în 2030. De aceea ministrul Infrastructurii și Managementului Apei va negocia cu asociațiile transportatorilor pentru a vedea cum poate compensa acest neajuns.

TLN consideră că pentru a asigura distribuția, din 2025, a celor mai mari 40 de orașe din țară folosind camioane electrice sau pe hidrogen trebuie să aibă loc o tranziție importantă, fiind nevoie de achiziția a circa 12.000 de astfel de vehicule pe an, dar și de dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

Articole similare

Ad