Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olandezii mai fac un pas spre transport cu emisii zero

Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, două companii din această țară, Millenaar & Van Schaik Transport și Jan Bakker Transport, au investit în 20 de camioane cu emisii zero, iar în septembrie le va fi livrat primul vehicul cu hidrogen din acest lot, urmând ca restul să ajungă la final de 2021 și în 2022.

Camioanele, care sunt de 4-5 ori mai scumpe decât cele diesel, deci nu pot fi cumpărate fără subvenții sau discount-uri, vor fi folosite în diverse proiecte de construcții de drumuri și vor avea o autonome de circa 520 km.

Ambele firme de transport se străduiesc de mai mulți ani să scadă emisiile de CO2 din activitatea lor și colaborarea pentru acest proiect este un pas important spre realizarea planurilor lor legate de sustenabilitate. Mai ales că în domeniul infrastructurii cererea de transport cu emisii zero din Olanda este în creștere, deci investiția în inovație este necesară pentru a respecta cerințele clienților.

Reprezentanții celor două companii implicate în proiect recunosc că deocamdată o astfel de investiție nu este pentru oricine, dar în cele din urmă toți vor trebui să se preocupe de sustenabilitate, iar pentru asta este nevoie de sprijin financiar, inclusiv din partea guvernului. În plus, mai este nevoie și de extinderea rețelei de alimentare, atât cu electricitate, cât și cu hidrogen. Cele două firme, de exemplu, au deocamdată rezervoare de hidrogen, dar aceasta nu poate fi decât o soluție de moment.

TLN își sprijină membrii care vor să treacă la soluții de transport mai prietenoase cu mediul și, într-o scrisoare transmisă pe 25 mai unor politicieni, a arătat din nou că transportul și logistica sunt pregătite să contribuie la revenirea și sustenabilitatea economiei, dar că, pentru asta, antreprenori au nevoie de siguranță și predictibilitate. Asociația pledează în continuare pentru introducerea, din 2024, a unei taxe pentru camioane, cu o garanție că sumele strânse la buget se vot întoarce în acest sector, deoarece sunt indispensabile pentru sustenabilitatea lui. Concret, TLN vrea garanția că firmele vor avea acces la fonduri care să le permită să investească, printre altele, în camioane cu emisii zero, și subliniază că este nevoie de investiții substanțiale și făcute la timp în infrastructura de încărcare pentru a atinge țintele de emisii stabilite pentru 2025 în logistica urbană.

Articole similare

Ad