Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Online-ul incepe sa decida investitiile in logistica

Anul acesta, evenimentul mult asteptat Black Friday a adus o crestere a vanzarilor online de 20% comparativ cu anul trecut. eMag, cel mai mare magazin online din Romania, a raportat 1.300.935 de produse comandate cu ocazia Black Friday, a caror valoare a trecut pentru prima data de pragul simbolic de 100 de milioane de euro, ridicandu-se la circa 104,7 milioane de euro. Vanzarile eMag cu ocazia Black Friday au crescut cu aproximativ 40 de milioane de lei, adica 8,3% in comparatie cu anul trecut si cu 33% in raport cu cele din 2017.

Evenimentul Black Friday, dar si cresterea constanta a vanzarilor online de la noi au inceput sa necesite investitii tot mai mari in logistica ce sta in spatele unei comenzi.
LPP, retailerul polonez de moda a prevazut ca vanzarile online pe care le are in tara noastra sa ajunga in 2021 la 20% din cifra de afaceri, dar a fost surprins sa vada ca au ajuns deja la 22%, asa ca a decis sa deschida aici un centru de distributie online pe o suprafata de 21.500 m2, care este operat in continuare de partenerul sau logistic, Quehenberger. Iar centrul de aici urmeaza sa deserveasca atat comenzile venite din tara noastra, cat si pe cele din Bulgaria.
Sub sloganul „Home, lovely home“, compania cu actionariat romanesc Vivre a decis anul acesta sa investeasca 500.000 de euro in reteaua de centre e-fullfilment pentru a putea sustine cresterea volumului de vanzari din toamna. Asa ca Vivre a preluat un nou depozit logistic cu o suprafata totala de 6.500 m2 utili si o capacitate de circa 9.000 de piese de mobilier de mari dimensiuni. Compania a pornit de la un depozit de 1.000 m2, iar acum a ajuns la o suprafata totala de 15.000 m2 utili si o capacitate de 260.000 de produse, in conditiile in care nu lucreaza cu stocuri proprii, ci blocheaza stocurile de marfa in depozitele furnizorilor. Cu alte cuvinte, marfa ajunsa in depozitul companiei este doar cea care a fost comandata de clienti. Iar aici se ruleaza zilnic in medie 25.000 de produse si 4.000 de colete.
O alta companie autohtona, QeOPS, a pariat pe e-fulfillment si a castigat o evolutie surprinzatoare in cei trei ani de activitate. Compania pornit de la un spatiu logistic de 500 m2 si a ajuns in prezent sa opereze in 7.000 m2, iar anul acesta cifra de afaceri a crescut cu 50% fata de cea obtinuta in 2018. Astfel, QeOPS a ajuns la incasari de aproape un milion de euro, ce o aduc deja printre primele 200 de companii de logistica din Romania. Planurile de extindere ale companiei nu se opresc, insa, aici. In prima parte a anului viitor aceasta are in vedere deschiderea unui nou hub logistic de peste 10.000 m2, pentru care are deja clienti doua companii ce nu activeaza in prezent pe piata din Romania.
De evolutia vanzarilor online a profitat din plin si Frisbo, platforma romaneasca de smart e-fulfillment, care a obtinut o finantare de 1,2 milioane de euro, din care o parte va fi folosita in relatia cu magazinele online, pentru ca acestea sa poata face singure o parte cat mai mare din activitatea ce sta in spatele logisticii.
Chiar daca in prezent vanzarile online nu le depasesc pe cele din magazine, este clar ca acestea isi vor continua cresterea si in urmatorii ani si vor influenta si mai departe, inevitabil, logistica. Si cum aici pentru fidelizarea clientilor este nevoie ca livrarea comenzilor sa fie rapida, dar si fara greseli, tot mai multe magazine online vor dori sa aiba centrele logistice cat mai aproape de cele ale curierilor cu care colaboreaza si, in plus, vor investi tot mai mult in automatizare pentru a elimina pe cat posibil erorile umane.

Articole similare

Ad
Ad