Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operatorii romani sunt dezavantajati in fata strainilor la recuperarea accizei

Pentru a fi eligibili in vederea restituirii de accize, operatorii economici trebuie sa fie licentiati in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene si sa detina vehicule eligibile. De asemenea, in cazul companiilor inmatriculate aici, acestea trebuie sa nu intre in categoria "intreprinderilor in dificultate" (definite astfel conform actelor normative in vigoare), sa nu se afle in procedura de executare silita, faliment, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau orice alta forma de reorganizare judiciara, sa nu fie declarati inactivi sau sa nu fi intrat in inactivitate temporara, sa nu beneficieze de alte compensatii pentru activitatea de transport desfasurata cu vehiculele eligibile si, cel mai important, sa nu aiba datorii la bugetul de stat.
 

Nu se tine seama astfel seama de faptul ca o firma aflata in reorganizare judiciara ar trebui sprijinita sa isi revina din punct de vedere financiar, nu sa i se "dea in cap".
De asemenea, dca operatorii economici stabiliti in Romania au restante de plata la bugetul general consolidat, restituirea sumelor aprobate se va efectua in momentul in care datoriile sunt achitate. Acest lucru reprezinta inca o masura discriminatorie, care dezavantajeaza operatorii romani fata de cei straini.
Pe de alta parte, nu se accepta compensarea datoriilor la buget cu sumele de recuperat din acciza, asa cum se practica in alte state, desi acest lucru ar fi fost de bun simt si in sprijiul transportatorilor.
Nu in ultimul rand, in vederea efectuarii unui eventual control ulterior momentului rambursarii, companiile romanesti trebuie sa pastreze un vraf intreg de documente pe durata a zece ani, in conditiile in care acest control nu se aplica si strainilor.

Articole similare

Ad