Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Optimism bazat pe cifre concrete

Cu un trimestru trei incheiat mai mult decat promitator, Volvo Trucks se asteapta sa atinga la sfarsit de an 300.000 de camioane vandute in UE30. Chiar daca piata a scazut usor in unele tari estice, precum Romania si Cehia, balanta este echilibrata de cresterea evidentiata in Franta, Italia si Marea Britanie. Mai mult, Rusia ramane in continuare un mediu propice de dezvoltare, cele 12.000 de camioane europene „de import” vandute anul trecut dublandu-se in 2017. Ca urmare, Roger Alm, presedinte Volvo Trucks Europa, ramane optimist si in ceea ce priveste previziunile pentru anul viitor (400.000 de unitati vandute), atitudinea pozitiva bazandu-se pe serviciile performante de conectivitate oferite de producatorul suedez (Uptime), dar si pe produsele noi, cum ar fi modelul pe gaz lichefiat, recent lansat.

 

Potrivit lui Roger Alm, cel de-al treilea trimestru din 2017 a evidentiat unul dintre cele mai bune rezultate din ultimul timp. „Simtim ca vom incheia anul cu 300.000 de camioane vandute in UE30. Observam ca Rusia isi revine, cu o crestere mare a pietei totale, de la 12.000 de unitati anul trecut la 24.000-25.000 in 2017“, a spus acesta, completand: „in unele tari piata a crescut (Franta, Italia, Anglia), insa in altele, precum Cehia si Romania, s-a contractat. In conditiile in care Polonia si alte tari din regiune s-au mentinut sau au crescut, nu putem afirma ca in est au fost doar scaderi, iar in vest cresteri.“
Previziunea pentru anul viitor este de 400.000 de camioane Volvo vandute, in conditiile in care piata europeana va ramane constanta, iar Rusia se va mentine cam la acelasi nivel.
Piata actuala in miscare, cu multa marfa disponibila de transportat si o economie la un nivel bun, coroborate cu investitii in infrastructura, scaderea dobanzilor si a pretului motorinei, pot aduce o recuperare usoara si avantajoasa a investitiei clientilor intr-un vehicul ce poate avea o valoare de revanzare buna. Noile achizitii se pot face prin trade-in sau buy-back, partea de vehicule rulate avand o contributie buna la rezultatele intregii companii. „Cea mai mare parte a acestui sector de business second-hand e absorbita de sistemul european, dar unele sunt exportate si in Africa, Orientul Mijlociu sau America Latina“, a explicat Roger Alm. El subliniaza faptul ca Volvo Trucks lucreaza la cateva solutii inovative pentru a putea sprijini acest segment, astfel incat sa devina si profitabil. „In Romania avem o organizatie buna de comercializare a vehiculelor second-hand, iar achizitia si revanzarea acestora se fac intr-un mod rapid“, a mai spus Roger Alm.

SUA, o piata de export de servicii si know-how
Grupul Volvo dezvolta in permanenta produse si servicii pentru a-i face pe clientii care utilizeaza camioanele suedeze mai competitivi si mai profitabili. Ca urmare, in fiecare an se fac investitii in cercetare si dezvoltare, in produse si servicii, abordand noi arii prin tehnologii actuale precum digitalizare, electrificare sau camioane autonome. „Ne indreptam spre o digitalizare tot mai extinsa, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Toate directiile vor fi influentate insa in functie de cererile clientilor, dar si de legislatie“, a spus Roger Alm, completand: „dezvoltam in continuare serviciile de tip disponibilitate (Uptime), pentru a oferi o solutie de mentenanta preventiva. Avem deja 600.000 de camioane conectate care circula in Europa si in intreaga lume.“
Desi exista similaritati ale produselor si serviciilor oferite in Europa si SUA, fiecare dintre acestea trebuie sa aiba si o adaptabilitate specifica fiecarei tari in care sunt promovate. Ca urmare, desi un motor nou dezvoltat poate fi folosit la nivel global, procesele mecanice si modelul de afaceri nu pot fi aceleasi in Romania si America de Sud, din cauza diferentelor de cultura, oameni, mentalitate. Astfel, chiar daca in SUA exista un Uptime Center, aici experientele se impletesc, nu trendurile. „Lucram mult in interiorul companiei cu cele mai bune practici si schimb de cunostinte, deoarece sunt multe pe lucruri create pe fiecare piata in parte. Mai tarziu, incercam sa le dam un «avant» catre alte tari care le pot folosi intr-un mod cat mai eficient“, a explicat Roger Alm. Presedintele Volvo Trucks Europe considera SUA ca fiind o piata de pe care compania suedeza poate exporta din ce in ce mai mult nu numai servicii, ci si know-how. „Activitatea e tot mai globala astazi. Trebuie sa maximizam diversitatea pe care o avem, sa punem la un loc oameni diferiti, cu cunostinte si competente diferite, care sa se gandeasca si sa fie inovativi, gasind cele mai potrivite solutii.“

Tarile vestice si nordice, interesate de modelul pe gaz lichefiat
In ceea ce priveste noul camion pe gaz oferit de Volvo, clientii vor stabili volumele necesare, si chiar si pretul, pe diverse piete. „Avem asteptari bune de la acest camion, chiar daca nu va inlocui varianta cu alimentare diesel. Noul model va constitui o solutie complementara in cadrul portofoliului actual, evidentiind grija pentru mediu pe care o manifestam azi, in conditiile in care si legislatia este din ce in ce mai atenta la zona de mediu“, a punctat Roger Alm. Acesta considera ca, atunci cand vor fi multe astfel de vehicule pe piata, se va dezvolta si infrastructura pe masura. Cu toate acestea, in Romania se asteapta la intarzieri ale lansarii, dat fiind faptul ca si dezvoltarea infrastructurii de alimentare este intarziata, comparativ cu cea din unele tari vest-europene.
Din testele realizate cu operatori de transport feedback-ul de pana acum este pozitiv. Potrivit lui Roger Alm, pietele cele mai interesate de acest model sunt cele din Scandinavia, Olanda si Belgia, dar si cele vest-europene in care exista infrastructura si stimulente la achizitia unor astfel de solutii ecologice. De asemenea, discutii intense sunt si in Rusia, unde exista o disponibilitate mare de resurse de gaz. „Nu ne asteptam la o explozie a vanzarilor acestui model anul viitor. Mai mult, vom produce atat cat vor cere clientii, care vor avea la dispozitie si posibilitatea de a testa vehiculul inainte de achizitie.“

Cabina ofera tot confortul pentru a petrece noaptea in camion
Chiar daca se vorbeste tot mai mult de dezvoltarea camionului autonom, Volvo investind mult in acest concept, nu se poate aduce in discutie renuntarea la soferii „umani“. Ca urmare, producatorul investeste in continuare in proiecte de dezvoltare care sa le ofere acestora mai mult confort, simplitate in condus si siguranta. Insa problema clientilor este generata de modul in care acestia folosesc toate imbunatatirile unui vehicul si de rezultatele obtinute. „Soferii trebuie sa inteleaga ca noul camion e diferit fata de cel pe care il conducea in urma cu cinci ani, ca tehnologia s-a schimbat si ca trebuie sa invete sa lucreze cu ea pentru a-si optimiza munca“, a aratat Roger Alm, amintind ca Volvo s-a implicat si se va implica in continuare in educarea soferilor si, de asemenea, in atragerea tinerilor catre aceasta meserie. „Pe viitor ne vom implica in aceeasi masura. In mod obisnuit acesta este un job traditional, multi clienti cautand doar in proportie de 50% forta de munca disponibila din exterior.“ Mai mult, reprezentantul Volvo Trucks observa ca tot mai multe femei sunt atrase catre soferie in unele tari, ceea ce ar putea ajuta piata. „Din aceasta meserie se castiga bine, insa nimeni nu vrea sa fie plecat multe zile de acasa. Iar aceasta este principala problema. In Romania, trendul actual al clientilor arata o minimizare a rotatiei, soferii fiind adusi acasa cat mai des posibil, uneori chiar cu avionul.
Producatorul este orientat si spre realizarea unei cabine confortabile, tinand seama de dimensiunile normale ale unui sofer, chiar daca legislatia din unele tari vestice ii obliga pe acestia sa se odihneasca in hoteluri. Legislatia trebuie sprijinita de dezvoltarea unei infrastructuri de hoteluri cu acces usor, astfel incat sa nu fie afectata eficienta clientului. Insa eforturile viitoare nu se orienteaza doar spre dezvoltarea unor camioane mai bune, ci si spre dezbaterile politice, deoarece factorii de decizie ar trebui sa tina seama ca adesea conditiile de odihna din cabina pot fi mai bune decat cele oferite de unele hoteluri sau de containerele disponibile in anumite parcari.

Articole similare