AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parcarile sigure, o solutie la furturi si migratia clandestina

CE a finalizat in decembrie 2018 un studiu referitor la cererea si oferta de spatii de parcare sigure pentru camioane, pornind de la realitatea ca transportul rutier domina schimburile comerciale din Europa, cu aproape 50% din numarul total de tone kilometru si cu 75% din transportul interior, si ca cea mai mare parte din aceasta cantitate se incarca in camioane grele, de 40 t, care merg pe distante mari si trec frontierele. Exista insa si numeroase probleme in domeniu, iar siguranta marfii, a vehiculelor si chiar a conducatorilor auto, alaturi de conditiile dificile de munca, este unul dintre motivele pentru care femeile reprezinta numai 3% din numarul total al soferilor europeni. De aceea este nevoie de spatii de parcare sigure si cu o oferta bogata de servicii, in care soferii sa poata lua pauzele, ca o solutie si la criza de personal, dar si la furturile ce stirbesc buna reputatie a transportatorilor si operatorilor logistici si duc la pierderi directe estimate la peste 8,2 miliarde de euro pe an, cele mai multe infractiuni fiind comise cand camioanele stau in parcari.

Studiul mai include o analiza a fluxurilor de bunuri, pe baza datelor din 2015, analiza care pune in evidenta faptul ca transporturile pe distante lungi, definite ca transporturi in care soferul trebuie sa ia o pauza pe timp de noapte, acopera 27% din totalul tonelor kilometru transportare rutier in UE28.
Analiza locatiei furturilor si altor incidente arata ca acestea se petrec in general in cele mai importante puncte logistice de pe continent, cu mentiunea ca date despre aceste incidente nu sunt disponibile si pentru tarile din est.
In plus, incepand de la jumatatea anilor 2010, camioanele au fost o tinta si pentru traficul ilegal de pasageri clandestini, cei mai multi dintre ei venind spre Calais prin patru puncte principale de intrare, din care cele mai importante sunt sudul Italiei si estul Mediteranei.
Deci cu atat mai mult este nevoie de garduri de protectie, camere de supraveghere si lumini, mai ales in parcarile vizate de aceste persoane, cum sunt cele din portul Calais si din Tunelul Canalului.

Articole similare

Ad