Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 1.000 de reprezentanti ai industriei de profil au participat la Gala Tranzit

Pe 1 si 2 noiembrie revista Tranzit a organizat Gala de premiere a celor mai eficienti operatori de transport (de persoane si de marfa) si de logistica. Evenimentele au fost precedate de doua conferinte care au atras circa 150 de participanti din transportul de persoane, respectiv 850 din transportul de marfa si din logistica.

Peste 70 de parteneri si-au prezentat produsele si serviciile in cele doua zile de eveniment, printre premierele cele mai asteptate fiind expunerea, in premiera, a noilor Ford Trucks F-Max si Mercedes-Benz Actros.


International Alexander, „cel mai eficient operator de transport cu capital romanesc“!
Cel mai ravnit trofeu de catre firmele de transport cu capital autohton a fost adjudecat, pentru al doilea an consecutiv, de International Alexander. Compania aradeana a avut o ascensiune foarte buna in 2017, pe care l-a terminat cu o cifra de afaceri de 55 de milioane de euro, ascensiune continuata si in 2018, la finalul caruia estimeaza o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro. Cresterea de 20-25% a cifrei de afaceri este completata de o rata de profitabilitate de 5,5% in 2017, pe care spera sa o mentina si in 2018, cu toate ca anul acesta a inceput constructia a trei depozite proprii in Timisoara, Sibiu si Bucuresti. Este vorba de depozite clasa A, certificate TAPA (FSR). Cei 20.000 m2 suplimentari de depozitare din aceste noi centre se adauga la cei 15.000 m2 construiti la Arad. Cu o flota de peste 300 de ansambluri de transport si activitati logistice cu valoare adaugata demarate in mai multe centre de automotive, International Alexander este firma de transport din Romania care a cunoscut cea mai importanta dezvoltare a activitatii din ultimii ani, transporturile fiind completate cu succes de expeditii si logistica. De asemenea, este una dintre putinele companii romanesti care au avut curajul sa isi infiinteze filiale internationale, fiind prezenta in Serbia, Ungaria si Germania. Anul acesta firma a trecut la organizarea de tip holding din care fac parte zece companii independente, astfel incat sa poata controla, coordona si dezvolta cat mai eficient fiecare componenta a activitatilor oferite.
Locul al doilea a fost ocupat de Dianthus Company, o prezenta familiara in Top, castigator de trei ori al aceluiasi trofeu, in timp ce Dolo Trans Olimp si-a adjudecat locul al treilea, in coborare o pozitie fata de editia din 2017, cand a obtinut argintul. Mentiunea a fost acordata unei alte companii obisnuite cu laurii Galei, Aquila.
Finalistii au obtinut si ei diplome si premii din partea sponsorilor, pe scena urcand reprezentantii urmatoarelor companii: Agexim Spedition (in premiera), Com Divers, Dunca Expeditii, Filip, International Lazar Company, Ravitex si Vio Transgrup.
Pe langa faptul ca a obtinut locul intai pentru al doilea an la rand, International Alexander a mai plecat acasa si cu trofeul pentru „Cel mai eficient manager de transport“, obtinut de Loredana Dan, care nu numai ca a crescut profesional enorm in ultimii doi ani, dar a si facut mari eforturi pentru a fi alaturi de echipa de management a companiei, desi anul acesta a adus pe lume un baietel, iar acasa mai are o fetita de trei ani. Loredana Dan este prima femeie care obtine trofeul de management in transporturi, premiul din acest an avand si rolul de a arata importanta pe care femeile au inceput sa o aiba intr-un domeniu rezervat pana mai ieri barbatilor.
„Cel mai eficient operator de transport cu capital strain din Romania“ a fost pentru al doilea an la rand compania spaniola Carrion Expedition, inregistrata in Cluj-Napoca, in timp ce pe locul al doilea s-au situat germanii de la Duvenbeck Logistik (foto dreapta sus), inregistrata la Brasov. Cei doi operatori de transport s-au instalat de mai multi ani in topul firmelor cu capital strain din Romania, avand o dezvoltare constanta gratie celei mai mari flote din Romania (in cazul Carrion, care are peste 1.300 de camioane) sau centrelor de logistica si activitatii bine structurate intre international si intern, in cazul Duvenbeck Logistik.
Pentru anii care urmeaza primele pozitii vor fi atacate de o alta companie straina inregistrata in Cluj, care si-a mutat anul trecut intreaga structura operationala pentru Europa Centrala si de Est. Este vorba de Vos Logistics, din Olanda, care a intrat in Top 20 anul acesta cu doua firme, nefiind pe podium din cauza faptului ca printre criteriile de care revista Tranzit tine cont in intocmirea clasamentului se numara si media cifrei de afaceri si a profitului din ultimii patru ani, noua firma a investitorului olandez neavand activitate pana acum.
Topul din acest an a fost completat de Skiptrans, parte a grupului belgian Jost, cu sediul in judetul Cluj, in timp ce Arcese Transport, tot din Cluj, a obtinut mentiune. Ca finalist la aceasta categorie a mai fost nominalizat si Lagermax Autotransport.
Ca de fiecare data, premiile pentru cei mai eficienti operatori de logistica si transport au fost acordate in functie de criterii de performanta precum profitabilitate, volum de activitate, investitii realizate in ultimul an, servicii diversificate, natura activitatii de baza si nu in ultimul rand ponderea acesteia in cifra de afaceri/profitul realizat.

DB Schenker si Transmec, premiantii de la expeditii si logistica
Managementul atent si dezvoltarea continua i-au adus din nou Schenker Logistics trofeul de „Excelenta in expeditii“, inregistrand cifre de afaceri si profituri cu mult peste cele ale principalilor competitori, mai ales pe segmentul expeditiilor, pe care firma cu capital german inoveaza permanent. Serviciile de logistica vor fi dezvoltate mai mult in anii care urmeaza, in 2018 Schenker Logistics anuntand mutarea intr-un centru nou de logistica din Bucuresti Vest.
Nici castigatorul trofeului „Cel mai eficient integrator de servicii de transport, logistica si expeditii“, Transmec, nu are o pondere mare a activitatii pe segmentul logistic, mare parte a veniturilor provenind din transporturile rutiere, din intermodal si servicii de expeditii.
Un „mix” similar de activitati are si Gefco, pozitionat pe locul secund, urmat de Gebrüder Weiss, singurul de pe podium la care veniturile din logistica sunt apropiate de cele din expeditii, activitatea care aduce cei mai multi bani principalilor actori din industria de transport si logistica.
De altfel, si ceilalti finalisti de la aceasta categorie – DSV Solutions, KLG Europe, H.Essers, Quehenberger Logistics Rou si Yusen Logistics (fostul Tibbett & Britten) – isi asigura gradul bun de profitabilitate gratie activitatii de expeditie, serviciile logistice cu valoare adaugata aducand o marja mica a profitabilitatii, ca urmare a investitiilor mari in infrastructura si, mai ales, in forta de munca.
Un premiu special a fost acordat Atlas Imobiliare, a carui activitate de transport a fost imbogatita foarte mult cu dezvoltarea celei de expeditii. Firma cu sediul in Alba a reusit sa atinga o cifra de afaceri destul de apropiata de a celor mai mari case de expeditii din Romania, desi mare parte dintre curse sunt derulate cu vanuri de 3,5 t, ceea ce presupune un efort organizatoric destul de important, fiind vorba de un numar mult mai mare de operatiuni decat cel inregistrat de firmele care fac mai ales FTL.

Ford Trucks, MAN, Opel, Citroën si Peugeot, premiati pentru Truck/Van of the Year
Gala Tranzit a reprezentat un bun prilej pentru a sarbatori Camionul si Vanul Anului la cel mai important eveniment din Romania adresat industriei de profil. Astfel, reprezentantul Ford Trucks Selim Yazici si Stefano Albarosa, CEO AIC Truck Investments, dealer Ford Trucks in Romania, au primit o replica a trofeului International Truck of the Year 2019 din partea revistei Tranzit, membru al juriului ITOY pentru Romania din 2006.
De asemenea, CEO MHS Truck & Bus, Claudia Iordache, a primit la Cluj replica trofeului Innovation Truck Award 2019 pentru conceptul MAN aFAS, care reprezinta primul vehicul autonom testat pe drumurile publice din Germania, iar reprezentantii Opel Romania (Florentina Stoica) si Trust Motors (Ciprian Moldovan) au primit replici ale trofeelor International Van of the Year 2019 pentru noile modele Peugeot Partner, Citroën Berlingo si Opel Combo.
Tot in premiera in cadrul Galei a fost decernat si „Premiul de Excelenta in pregatirea profesionala in transporturi“, iar cel care a plecat acasa cu trofeul a fost nimeni altul decat presedintele IFPTR, Sandor Gabor, un profesionist al pregatirii profesionale in transporturile rutiere, domeniu in care lucreaza de peste 25 de ani.
Eforturile de organizare a galei de premiere a celor mai buni reprezentanti ai industriei de profil au fost intregite de organizarea unei expo-conferinte de o zi, care a luat in discutie cele mai importante probleme cu care se confrunta piata romaneasca si, totodata, piata internationala de transport: criza de soferi si posibilitatea angajarii de soferi extracomunitari in Romania, pachetul rutier, dumpingul social etc. Rezultatul discutiilor, multe dintre informatii prezentate in premiera, le puteti citi in paginile care urmeaza.
Tot cu ocazia Galei Tranzit s-a distribuit in premiera Catalogul TOP Romanian Transport and Logistics Operators, o analiza amanuntita a industriei de transport si logistica din Romania, care include Top 100 flote din Romania, Top 100 firme de transport din punct de vedere al cifrei de afaceri si Top 100 companii de expeditii si logistica. Catalogul contine date clasificate pe industrii si regiuni pe ultimii patru ani, cu exemplificare pe cele mai importante companii de profil.
Catalogul se distribuie gratuit exclusiv firmelor care au abonament la revista Tranzit.
Multumim tuturor celor care au contribuit la succesul din acest an al Galei Tranzit si va invitam si in 2019, pe 1 noiembrie, tot la Cluj-Napoca, sa ne fiti alaturi la un nou eveniment de succes!

Articole similare