AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața belgiană se menține în ciuda deficitului de piese. Ford Trucks ocupă 4,8% din piață.

La jumătatea acestui an, piața belgiană a camioanelor rezistă destul de bine în această perioadă de termene de livrare mai lungi și de incertitudine economică. Cu toate acestea, limitările cu care se confruntă diferitele fabrici duc uneori la schimbări surprinzătoare în rezultatele diferitelor mărci.

În primele 6 luni ale anului 2022, în Belgia au fost înmatriculate 4.351 de camioane, cu 4 unități mai puțin decât în 2021. Segmentul ușor (vehicule de la 3,5 la 6 tone) pierde mai mult de 41%, în timp ce autotractoarele cresc cu 18,7%. Între cele 2 extreme, curba este liniară: -31% pentru camioanele de la 6 la 16 tone și -11,2% pentru camioanele de peste 16 tone.

Aceste cifre sunt, bineînțeles, influențate mai mult de capacitatea de producție a fabricilor decât de numărul de comenzi înregistrate, susține Transportmedia. Acest lucru este confirmat de o privire mai atentă la rezultatele diferitelor mărci. Marele câștigător este Volvo Trucks, care a reușit să crească numărul de înmatriculări de la 693 la 1.097 de unități în 6 luni și și-a văzut cota de piață totală crescând de la 15,9% la 25,2%.

În cadrul aceluiași grup, Renault Trucks se descurcă de asemenea bine, cu o creștere de 4 puncte procentuale a cotei de piață a tractoarelor. DAF a primit, de asemenea, 250 de înmatriculări în plus, mai ales pentru seria grea produsă la Eindhoven (+298 de tractoare).

Cu o singură excepție, toți ceilalți producători au scăzut, ceea ce înseamnă că diferența dintre cei 2 lideri (Volvo și DAF) și cel de-al treilea (Mercedes-Benz) este de 9,8 puncte procentuale din cota de piață. Grupul industrial cel mai afectat de situație este Traton, cu o pierdere de 478 de unități, din care 355 pentru MAN și 123 pentru Scania. Există, de asemenea, un declin puternic la Iveco (-144 de unități în total).

Un câștigător neașteptat e Ford Trucks, ale cărui fabrici sunt încă capabile să livreze în termen de 6 luni și care profită de acest lucru pentru a plasa vehicule în mai multe flote belgiene mari, cum ar fi Snel, Vuylsteke și De Rudder. Constructorul turc a înmatriculat deja 130 de vehicule în acest an, iar cota sa de piață se ridică la 4,8% pentru primele 6 luni ale anului. Acesta este nivelul pe care Nathalie Noyens (director general al Ford Trucks Belgia) îl spera după 5 ani. Doar în luna iunie, Ford Trucks Belgia a obținut o cotă de piață de 7,6%, în fața Iveco și MAN.

Articole similare

Ad
Ad