Vrand-nevrand, bursele sunt aplicatii intens folosite de jucatorii de pe piata transporturilor. Chiar daca, asa cum spun unii utilizatori, nu sunt cea mai comoda platforma de lucru, ele au devenit un instrument obligatoriu pentru cei care vor sa gaseasca repede o cursa si sa evite astfel o dislocare, dar, mai ales, pentru cei care au foarte putine contracte si clienti de baza si depind in mare masura de comenzile plasate de expeditori, producatori etc. Numarul marfurilor puse la bataie pe burse este in crestere fata de anii trecuti, iar principala destinatie/sursa de marfuri ramane Germania, in cazul Trans.eu si TimoCom, burse folosite mai ales pentru transport international, cabotaj si in Comunitate, in timp ce pentru BursaTransport (BT) cursele interne raman principala componenta.
In Romania, poate cea mai folosita bursa pentru transporturile locale ramane BT, iar directorul sau, Dan Cotenescu, spune ca „in tara sunt circa 25.000 de licente, din care doar 80% simt nevoia sa foloseasca o bursa de transport. Targetul nostru este ca 17-18.000 de firme sa lucreze pe BT. In momentul de fata sunt 15.500, dar lucrurile sunt variabile. Sunt multi care intra si ies de pe piata, in prezent sunt foarte putine firme care au lucrat cu noi inca de la inceputul bursei.“ Marfurile sunt postate in majoritate de romani, dar incep sa creasca si postarile din strainatate, unde BT este prezenta sub numele 123 Cargo, disponibila in mai multe limbi. Postarile venite din afara tarii reprezinta circa 4%.
TimoCom, un nume cunoscut pe piata romaneasca, are oferte de marfa si camioane mai ales pentru transporturi pe plan international. Piata din Romania prezinta un potential mare, crede Marcel Frings, chief representative TimoCom, motivand ca „evolutia este continua, atat in ceea ce priveste postarea de marfa, cat si de vehicule. Apar tot timpul firme noi, care incearca sa obtina un profit din transportul rutier de marfuri, sau chiar firme vechi din bransa care nu au utilizat programul TimoCom pana in prezent. In Romania avem aproximativ 1.000 de firme active, de la companii mari de logistica pana la intreprinderi individuale. Numarul utilizatorilor romani ai TimoCom a crescut cu peste 20% fata de 2013. In ultimul timp am observat un interes mai ridicat din partea firmelor de transport care au in dotare vehicule de pana la 3,5 t. In ceea ce priveste cursele interne, tendinta este de stagnare, dar prevedem o usoara crestere luand in calcul faptul ca numarul clientilor din Romania este intr-o continua ascensiune.“
Si Trans.eu, aparuta in ultimii ani pe piata din Romania, isi consolideaza cota aici, dar tot pe segmentul transporturilor internationale. „Transporturile internationale reprezinta o solutie de viitor pentru firmele de transport din Romania”, spune Gabriel Sirbu, directorul de vanzari Trans.eu Europa de Est. „Pentru a avea succes este necesar sa consolidam relatiile de parteneriat cu vestul, iar acest lucru il putem face prin abordarea unei atitudini pe masura …