Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața vehiculelor comerciale ușoare și minibus-urile au înregistrat o scădere de -33,6% în ianuarie 2025

Conform datelor publicate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România), înmatriculările vehiculelor comerciale ușoare și minibus-urile au generat o scădere de -33,6% în ianuarie 2025, asemănător cu vehiculele comerciale ușoare fără minibus care au avut o scădere de -33,8%. Vehiculele comerciale grele și bus-urile au încetinit cu -32,7%, comparativ cu luna similară a anului anterior, din care cele de peste 16 tone plus autotractoarele au generat o scădere de -26,7%.

Ford s-a poziționat pe primul loc, cu 276 de unități înmatriculate și o scădere de doar -2,1%. În contrast, Renault a înregistrat o scădere de -54,7%, ajungând la 259 de unități. Iveco a avut o scădere de -25,4%, cu 100 de unități înmatriculate, în timp ce Volkswagen și Mercedes-Benz au marcat și ele scăderi, de -30,7% și -39,2%, respectiv, cu 97 și 93 de unități înmatriculate. Alte mărci au cumulat un total de 197 de unități. Per total, s-au înmatriculat 1.022 de vehicule comerciale ușoare și minibus-uri în ianuarie 2025, ceea ce confirmă o scădere generală de -33,8% față de ianuarie 2024.

În funcție de modele, Renault Kangoo a surprins printr-o creștere de +488,6%, ajungând la 206 de unități înmatriculate. Ford Ranger a înregistrat, de asemenea, o creștere de +116,7%, cu 78 de unități înmatriculate. În schimb, alte modele importante au scăzut considerabil, precum Iveco Daily cu -27,6% (97 de unități), Ford Transit cu -37,3% (94 de unități) și Mercedes-Benz Sprinter cu -49,1% (56 de unități). Alte modele au contribuit cu un total de 491 de unități.

Cu toate că piața vehiculelor comerciale ușoare și a minibusurilor a suferit o scădere în ianuarie 2025, există câteva excepții, cum ar fi Renault Kangoo și Ford Ranger.

Vehiculele comerciale ușoare electrice au ajuns la un volum de 231 de unități față de 73 de unități în ianuarie 2024.

În privința cotei, segmentul SUV se situează pe prima poziție, având o cotă de 46,6% în scădere cu -7,2%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,3%, fiind mai puțin cu -2,2%, și Clasa B cu o cotă de 15%, în creștere cu +8,2% față de ianuarie 2024.

Articole similare

Ad