Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pledoarie pentru frigorificele Schmitz

Deoarece multe din temele abordate la conferinta Tranzit de la Bucuresti au vizat transportul la temperatura controlata, printre ele a fost inserata si prezentarea realizata de Eugen Stan, director de vanzari Schmitz Cargobull, referitoare la noutatile din constructia semiremorcilor frigorifice – cu accent, desigur, pe cele propuse de firma pe care o reprezinta, care este lider european pe acest segment si a produs primul vehicul cu temperatura controlata in 1950.
 

Schmitz are cinci centre de productie in Germania, unul in Spania si unul in Lituania, iar frigorificele sunt realizate la Vreden, Zaragoza si Panevezys (semiremorci S.KO), Todin (suprastructuri si remorci frigorifice M.KO/Z.KO) si Berlin (panouri Ferroplast).
Unul dintre avantajele vehiculelor Schmitz il constituie faptul ca, spre deosebire de alti producatori, foloseste un sasiu scurt, Modulos, complet galvanizat, asamblat cu bolturi, care are lonjeroane si traverse optimizate pe inaltime, pentru reducerea greutatii proprii, si care se intinde doar pe lungimea axelor, astfel incat cutia de paleti sa se monteze chiar sub sasiu, pentru cea mai mare garda la sol de pe piata, asa cum declara Eugen Stan.
Succesul acestor vehicule se datoreaza si panourilor sandwich Ferroplast, din spuma poliuretanica NX17 – sau, optional, HDR, pentru o rezistenta mai mare la deformare – si foi de tabla din otel galvanizat de 0,6 mm.

Flexibilitate, capacitate mare, economie de carburant
Pentru mai multa flexibilitate – de exemplu, transport de marfa congelata si refrigerata – se poate compartimenta semiremorca pe inaltime sau adancime, cu pereti despartitori deplasabili, longitudinali, transversali sau combinati, cu grosime de 45 mm, din panou Ferroplast sau din saci PVC umpluti cu material izolator.
Pentru un plus de eficienta – se pot incarca pana la 66 de paleti de marfuri usoare – se recomanda sistemul Double Deck, din aluminiu, care cantareste 295 kg, are capacitate de 1.000 kg/traversa si poate fi folosit si pentru asigurarea incarcaturii, inclusiv in combinatie cu sinele orizontale integrate sau montate in peretii laterali (maximum cinci).
Asa cum declara Eugen Stan, au existat cereri pentru semiremorci de 36 de paleti, care insa nu pot fi omologate la noi, drept pentru care se recomanda varianta de camion cu remorca cu axe centrale, care poate duce 37 sau 38 m3 si are costuri cu 30% mai mari decat o semiremorca cu doua temperaturi.
Iar pentru transport de volum in oras se poate folosi noua semiremorca S.KO City, cu 1-2 axe – din care una directoare comandata mecanic – dotata standard cu podea silentioasa si agregat frigorific silentios, care are capacitatea de 9, 10, 18 sau 20 t. La noi insa acest model nu prea se vinde.
Pentru economie de carburant de pana la 1 l/100 km se recomanda pachetul aerodinamic cu design armonios, care inglobeaza lada de europaleti, suportul dublu de roata de rezerva si panoul de comanda pentru suspensia pneumatica. Panoul frontal profilat aerodinamic si deflectorul de ploaie montat pe rama spate impiedica formarea zonelor de turbulenta, iar carenarea completa cu terminatie conica si zona de dispersie uniforma reduc rezistenta aerodinamica.

Mereu in pas cu vremurile
Printre elementele noi din dotarea semiremorcilor se numara blocul de cauciuc de pe bara antiimpanare, rolele de otel compresibile, blocurile de cauciuc pe intreaga latime a usilor si protectia pentru stalpii de colt ai ramei spate. Acestea au aparut ca urmare a faptului ca cele mai multe accidente se produc cand vehiculele trag la rampa in depozitele frigorifice. Semiremorcile Schmitz au podea silentioasa, pentru incarcare/descarcare in orase, unde normele legate de zgomot sunt mai severe, LED-uri, pentru o iluminare interioara mai buna, durata de viata ridicata, pozitionare protejata, degajare redusa de caldura, sau LSP (Load Spread Program), care previne supraincarcarea axei motrice de pe autotractor dupa ce semiremorca a fost descarcata partial – in functie de gradul de incarcare ramas, noul sistem reduce automat presiunea in pernele suspensiei ultimei axe, corectand astfel distributia incarcarii pe osiile trenului rutier.
La acestea se adauga sistemul TrailerConnect (care dispune de unitate de control, CAN networking, pentru EBS si senzorul de presiune in perne, LIN networking, cu senzor de temperatura, senzor de contact pentru usa, inregistrator de temperatura si cutie de jonctiune) si optiunea Loading Through (pentru autocamion cu remorca cu axe centrale, care permite camionului si semiremorcii sa se descarce in acelasi timp si include oblon hidraulic folosit ca pod, aparatoare de ploaie, suport rigid pentru podul de trecere, pod de trecere din tabla de otel, sisteme de asigurare a incarcaturii si partitionare suplimentara).

Adaptare la conditiile de transport
Si, nu in ultimul rand, Schmitz propune pachete care ajuta la configurarea mai corecta a semiremorcilor in functie de tipul de drum si de marfa: Rough Road Pro (pentru conditii de drum dificile; include usi cu inchidere dubla, panou de comanda protejat, aripi drepte suplimentare, suspensie pneumatica ranforsata si protectie pentru perna/modulator/etrier), Load&Dock pro (minimalizeaza riscurile de accidentare la incarcare, reduce uzura generala si include protectie din otel pentru rama, role de compresie – optionale – imbinare ranforsata podea-rama spate si perete frontal complet din panouri Ferroplast de tip HDR), Eco Cool pro (contribuie la protectia mediului si la reducerea consumului de carburant si include carenare aerodinamica in zona trenului de rulare, spuma NX17 si perete frontal complet in constructie usoara), Flower&Food pro (include sine de ancorare verticale si orizontale, usi duble spate, ancorare usoara pentru containere de flori si certificat ATP-FRC), Ferry pro (pregatire pentru transportul cu feribotul, include inele de ancorare in traversa fata, in spatele trenului de rulare si in placa de uzura, pentru cazul in care se merge pe feribot fara autotractor) si Avantage pro (include suport pentru cuple din otel, jante de aluminiu satinate, protectie pentru cablaje din otel inoxidabil si role de compresie din otel inoxidabil si se adreseaza celor preocupati si de estetica semiremorcii).

Articole similare