Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia intensifică numărul de radare pe șosele

În primele 11 luni ale anului 2023, în Polonia au avut loc 19.440 de accidente, soldate cu 1.735 de morți. În 2022, s-au înregistrat 1.896 de decese și a fost primul an după mulți ani în care numărul victimelor accidentelor rutiere a fost mai mic de 2.000.

Din această cauză, Polonia a decis să mărească numărul de radare pe șosele. În prezent există 39 de noi măsurători secționale de viteză, 26 de radare în locații noi, 24 de sisteme de monitorizare a intersecțiilor și a trecerilor la nivel cu calea ferată și 33 de dispozitive mobile de înregistrare.

În paralel cu extinderea sistemului, a continuat și modernizarea acestuia GITD a înlocuit 247 dintre cele mai vechi și mai exploatate radare de viteză. Centrul de supraveghere automată a traficului rutier (CANARD) gestionează în prezent 583 de dispozitive de înregistrare staționare, în timp ce cu un an înainte avea 515 dispozitive.

Noile secțiuni

La jumătatea anului 2021, primul dintre cele 26 de noi radare de viteză, Multaradar CD, a devenit operațional în Pomerania de Vest. Succesiv, dispozitivele au apărut în alte locații.

Radarele CD pentru mai multe mașini au înlocuit, de asemenea, 98 dintre cele mai vechi și mai defectuoase radare de viteză din sistemul CANARD Alte 147 au fost înlocuite cu Mesta Fusion RN. Dispozitivele TraffiStar SR390 au fost introduse în 2 locații. GITD a optat pentru cele mai moderne dispozitive disponibile pe piața poloneză, datorită cărora calitatea imaginilor este ridicată, iar dispozitivele pot funcționa continuu în condiții meteorologice dificile Acestea citesc automat plăcuțele de înmatriculare și identifică tipul de vehicul.

De asemenea, acestea au capacitatea de a măsura viteza mai multor vehicule pe mai multe benzi în același timp, atribuind datele necesare fiecărui vehicul, cum ar fi: viteza vehiculului, banda pe care circulă vehiculul, viteza în vigoare pe o anumită secțiune de drum, ora și locul unde a fost comisă infracțiunea.

Controlorii care utilizează 39 de noi măsurători ale vitezei pe secțiuni de drum vor acoperi 180 km, inclusiv autostrăzi și drumuri naționale.

Instalarea dispozitivelor în 13 voievodate a fost finalizată în luna decembrie. Sistemele sunt pregătite să efectueze măsurători ale vitezei medii. CANARD are la dispoziție un total de 74 de dispozitive de acest tip, iar prin utilizarea acestora se va controla o porțiune de aproximativ 400 km în total. Experiența CANARD arată că, în locurile acoperite de supravegherea cu ajutorul opp, se constată o încetinire a vitezei, o calmare a traficului și o scădere a numărului de incidente rutiere

Intersecții în care au fost montate camere de luat vederi

Numărul intersecțiilor în care sunt folosite camere de luat vederi la culoarea roșie a semaforului pentru a asigura siguranța participanților la trafic a crescut la 41. Dispozitivele au fost instalate în 16 orașe, în 20 de intersecții în care șoferii ignoră în mod notoriu semafoarele. Camerele care monitorizează intersecția și semafoarele instalate în intersecție detectează cazurile în care șoferii intră în intersecție în timp ce semaforul este roșu. Camerele urmăresc traseul vehiculului și documentează infracțiunea comisă cu date care permit identificarea vehiculului, ora și locul infracțiunii și timpul de la momentul în care a fost aprins semaforul roșu.

Acest tip de soluție a fost, de asemenea, utilizat (pentru prima dată în istoria CANARD) la trecerile la nivel. Sistemele au fost instalate pe străzile Szczecińska și Średzka din Wrocław, pe strada Cyrulików din Rembertów din Varșovia și în Radomsko din Łódzkie. Atunci când un vehicul traversează linia de detectare virtuală identică cu linia de oprire condiționată în timpul unui semafor roșu, sistemul detectează și înregistrează automat infracțiunea. Dispozitivul identifică vehiculul care a comis infracțiunea, categoria și marca acestuia, asigură recunoașterea plăcuțelor de înmatriculare ale vehiculelor care circulă și asociază la fiecare incident înregistrat date privind locul și ora producerii acestuia și durata fazei de culoare roșie a semaforului.

De asemenea, și parcul auto al CANARD a fost întărit cu 33 de mașini de poliție BMW G3L 330i xDrive nemarcate. Acestea sunt echipate cu echipament de înregistrare a vitezei Videorapid 2A (ZURAD) și cu vitezometre laser cu înregistrare video – LTI 20/20 TRUCAM® II. Autovehiculele sunt folosite pentru verificări efectuate pe secțiuni de drum periculoase, în locuri unde nu este posibilă amplasarea unui aparat de înregistrare staționar. GITD a realizat extinderea și modernizarea sistemului CANARD în cadrul proiectului „Creșterea eficienței și eficacității sistemului automat de supraveghere a traficului rutier”, cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Infrastructură și Mediu 2014-2020, care a reprezentat o dezvoltare și o continuare a proiectului „Construcția sistemului automat central de supraveghere a traficului rutier”. Scopul proiectului este de a îmbunătăți siguranța rutieră cu ajutorul supravegherii automate a traficului. Valoarea totală a proiectului este de 183.626.124,09 PLN (42,2 milioane de euro), inclusiv valoarea finanțării UE (Fondul european de coeziune) – 156.065.051,45 PLN (35,9 milioane de euro).

sursa foto: canard.gitd.gov.pl

Articole similare

Ad