Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia țintește să fie hub de transbordare pe Noul Drum al Mătăsii

Chiar și fără criza sanitară din prezent, dezvoltarea transportului rutier de mărfuri intra-UE este limitată pentru că piața este matură și saturată. Volumele de transport în UE28 abia depășesc în 2017-2019 nivelul din 2008. Conform Eurostat, Polonia are deja o cotă mare din transportul total din Europa, de 17%, și din transportul internațional din Europa, de 32%, deci nu poate crește la nesfârșit prin eliminarea țărilor mai puțin competitive.

De aceea – așa cum a rezultat în cadrul webinar-ului „Transportul rutier în fața amenințărilor și a noilor oportunități de afaceri“, organizat de Asociația Angajatorilor din Transport și Logistică din Polonia, Camera de Comerț olandezo-poloneză și Santander Bank Polska – oportunitățile trebuie căutate în afara UE, de exemplu în Europa de Est și în Orientul Apropiat și Mijlociu. Acestea nu sunt piețe mari, dar se dezvoltă relativ rapid. O problemă însă este aceea că nu e ușor să ajungi acolo și să închei contracte bune.

În acest context, așa cum a declarat Bartholomew Łapiński, directorul general Raben East, compania pe care o reprezintă a înființat o firmă separată pentru aceste destinații, deoarece ele necesită o abordare dedicată, din cauza nesiguranței provenite din distanțele mari, reglementările vamale, plecările din afara UE, dar și din diferențele culturale și barierele psihologice. Cele mai mari probleme pot apărea când, din diverse motive, nu se poate intra cu marfa într-o astfel de țară. Și atunci este nevoie de angajați experimentați, cu răbdare și care să cunoască bine legislația vamală. În ceea ce-i privește pe șoferi, nu oricine vrea să meargă în est din motive de siguranță, dar și de confort – sunt preferate rutele mai scurte spre vestul Europei.

Întrebarea fundamentală este dacă Polonia poate concura pe Noul Drum al Mătăsii, unde Belarus și Kazahstan sunt foarte puternice. Chiar dacă nu, Polonia poate juca totuși un rol important ca hub de transbordare.

Volumele pe piețele non-UE sunt mult mai mici decât cele din UE, iar specializarea într-o anumită zonă geografică poate merge mână în mână cu strategia de a renunța la transporturile de volume mari și de a-ți defini domeniul de activitate prin prisma valorii bunurilor.

Întotdeauna este un moment bun să cauți piețe noi, inclusiv piețe de nișă, este de părere Roman Jarosiewicz, director de vânzări Boekestijn Transport Service, companie ce deservește sectoare de mare valoare – cum ar fi industria tutunului și farmaceutică, ceea ce permite un transport eficient spre nordul Africii, chiar spre Maroc – și care are succes datorită flexibilității flotei și asigurării returului cu mărfuri pentru piețele UE.

Articole similare

Ad
Ad