Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Posesorii de camioane din Irlanda cer compensatii de la producatorii implicati in cartelul devoalat in 2016

Pe 25 aprilie, primele 51 de revendicari aduse de proprietarii de camioane din Irlanda au fost introduse, in premiera in Europa, in lista Inaltei Curti dedicata solicitarilor referitoare la comportament anticoncurential, intr-un moment in care exista numeroase revendicari similare aduse de proprietarii de camioane de pe intregul continent. Revendicarile au aparut in urma concluziilor unei investigatii realizate de Comisia Europeana in legatura cu un cartel intre producatorii de vehicule grele, care a existat din 1997 pana in 2011.
 

Detalii complete despre dimensiunea colaborarii dintre competitorii din domeniu au fost dezvaluite in decizia CE din 6 aprilie 2016 si s-a remarcat un nivel de cooperare extins pana la schimbul de configuratori de camioane si la preturile percepute de producatori pentru componentele auto. Reamintim ca existenta acestui cartel a devenit cunoscuta cand MAN Truck & Bus a dezvaluit, din proprie initiativa, participarea sa, alaturi de Volvo Trucks, Renault Trucks, Iveco, DAF Trucks si Daimler (Mercedes-Benz).
CE a impus atunci amenzi record totalizand 3,9 miliarde de euro, iar in ceea ce priveste singurul mare producator european neimplicat, Scania, investigatia continua, pana acum nefiind gasite dovezi ale participarii sale la aceasta intelegere.
Revendicarile irlandezilor sunt primele care ajung la Curtile din Europa si sunt monitorizate indeaproape de producatori si de avocatii posesorilor de camioane. Pana acum producatorii de autovehicule grele nu au luat nicio decizie privind compensatiile pe care sa le acorde proprietarilor, dar litigiile aflate in prezent in instantele irlandeze ar putea stabili un precedent.

Articole similare

Ad