AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prea multe de facut intr-o perioada scurta

La aderarea la Uniunea Europeana Romania s-a obligat sa faca extrem de multe schimbari in ceea ce priveste salubritatea, termenul limita fiind 2017. Deci in perioada urmatoare trebuie sa se intample foarte multe in domeniul gestionarii deseurilor, dar pentru asta e nevoie si de modificarea comportamentului consumatorului roman. Pentru 2013 s-au stabilit niste obiective ambitioase de reciclare.
 

Conferinta organizata pe 19 februarie de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK) pe aceasta tema a oferit o privire de ansamblu asupra necesarului de tehnologie si asupra riscurilor politice si economice ale acestui angajament privind gestionarea deseurilor, dar si cateva exemple de bune practici in domeniu.

Gestionarea deseurilor este un segment cu mult potential pentru relatiile reciproce romano-germane. Gestionarea integrata a deseurilor se afla intr-un stadiu incipient in Romania si se estimeaza ca odata cu implementarea directivelor europene la noi in tara progresele vor incepe sa fie evidente, crescand si cererea pentru tehnologii si instalatii de gestionare a deseurilor, de la colectare, reciclare si prelucrare pana la solutia de izolare a deseurilor. „Vrem sa oferim participantilor posibilitatea unui schimb de experienta si in felul acesta sa sara unii pasi si sa evite unele dintre greselile care s-au facut in Germania. Romania beneficiaza acum de o extindere a termenului in care poate atrage fonduri europene, pana la sfarsitul lui 2015. Insa este extrem de important ca actorii locali sa creasca rata de absorbtie. Domeniul salubritatii trebuie sa se dezvolte in Romania, ceea ce face ca piata sa fie extrem de interesanta si daca pana acum a fost foarte sensibila la preturi, se pare ca lucrurile s-au mai schimbat in ultima vreme“, a aratat Sebastian Metz, directorul general AHK, care a adaugat ca „factorii importanti pentru investitorii germani la intrarea pe piata romaneasca sunt informarea, marketingul, oferirea de pachete complete, inclusiv finantare si sprijin de natura tehnica, precum si parteneriate cu firme locale sau colaborari de durata cu antreprenori generali, pentru un acces mai bun la licitatiile publice. Investitorii germani au un avantaj de calitate pe aceasta piata.“
„Poate ca solutiile tehnice prezentate par oarecum futuriste, dar poate e mai bine sa gandim cu doi pasi inainte si sa actionam orientati spre viitor, sa colaboram cat mai bine“, a afirmat Roxana Clodnitchi, coordonator de proiect in cadrul AHK. In vederea colaborarii romano-germane pentru o dezvoltare durabila, AHK a lansat in urma cu doi ani proiectul ECONET Romania, o platforma de informare, networking si marketing.
Romania si-a stabilit o serie de tinte spectaculoase, ca parte a responsabilitatii ca stat european, de la cresterea accesului populatiei la serviciile de salubritate pana la 100% in 2017 pana la constructia a aproximativ 40 de gropi de gunoi si dezvoltarea unor sisteme de gestionare a deseurilor in 33 de judete, inchiderea a …

Articole similare