Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiune scazuta, consum ridicat

Fie ca vorbim de o companie de transport romaneasca, fie de una din alte tari europene, anvelopele reprezinta 2-3% din costul/km total. In momentul de fata, un element de cost care poate face diferenta intre aceste doua categorii de companii este cel cu forta de munca. Dar, in cativa ani, companiile romanesti nu vor mai avea acest avantaj, si atunci diferentele vor aparea in functie de capacitatea de a controla mai bine costurile. Acestea vin din mai multe directii.

Produsul in sine are cea mai mare pondere din cheltuieli, urmat de montaj, mentenanta, asistenta rutiera etc.
Daca nu exista un management specializat pentru aceste aspecte pot aparea costuri suplimentare, cum ar fi cele cauzate de mentenanta deficitara si mai ales de presiunea din pneuri. Mentinerea unei presiuni corecte poate parea destul de simpla si de multe ori acest aspect este lasat in sarcina soferului, dar daca nu exista sisteme stricte de control conducatorul auto nu va fi foarte atent.
Cosmin Lixandru, Fleet Business Development Manager, Bridgestone Romania, a evidentiat pierderile care pot aparea din cauza unei presiuni putin mai mici decat cea corecta. „Foarte des, flotele de transport, fie din Romania, fie straine, merg cu anvelope care pot avea presiuni mai mici cu pana la 15%. Aceasta cifra nu este prea mare si se intampla foarte curent, as putea spune ca 80% din camioane merg cu acest minus la presiune, dar el duce la o crestere a consumului de carburant cu 5%.“
Astfel, la o flota cu 10 ansambluri autotractor+semiremorca, un consum mediu de 30 l/100 km si un rulaj lunar de 10.000 km, rezulta un consum lunar de combustibil de 30.000 l pe toata flota. Daca se considera un pret de 1,3 euro/l, rezulta in jur de 39.000 de euro cheltuieli cu carburantul. O crestere de consum cu 5% inseamna 1.950 de euro pe luna, iar in 12 luni se aduna 23.400 de euro.
Este vorba, deci, de o suma destul de mare, mai ales in aceasta perioada dificila.
Ca urmare, Cosmin Lixandru recomanda transportatorilor sa intre intr-un program de management al anvelopelor si sa-i lase pe profesionisti sa se ocupe de acest aspect.
Solutia oferita de Bridgestone este un management complet al anvelopelor care incearca sa reduca per global costul/km, acei 2-3% din total.
Printre avantajele unui management de anvelope oferit de Bridgestone se numara metoda de plata, apoi flota nu mai are problema anvelopelor, deoarece acest lucru este externalizat. Clientul beneficiaza de o raportare specializata, managementul anvelopelor este realizat de profesionisti care vor cauta maximizarea performantelor, se va alege cel mai bun produs pentru aplicatia clientului, iar in functie de specificul flotelor sau chiar de rute pot fi abordate tactici diferite in ceea ce priveste alegerea produselor. In plus, dislocarea vehiculului este minima pentru ca intotdeauna se va gasi cea mai buna metoda de a face service la vehicule. Iar anual se face o bugetare mai clara, exista un one-stop-shop, toata discutia si negocierea asupra indicatorilor de performanta ai contractelor se va face cu o singura entitate.

Articole similare