Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiunea financiara din industria auto va stimula fuziunile

De cand criza COVID-19 a lovit industria auto mondiala in martie, s-a inregistrat o crestere a numarului de oferte raportate in sectorul auto, potrivit GlobalData. „Deoarece industria auto iese din aceasta criza fara precedent, multi furnizori vor fi stresati din punct de vedere financiar, fie ca sunt inca in administrare sau aproape sa iasa din afacere. In aceste conditii, activitatea de fuziuni si achizitii (M&A) va primi un impuls pe masura ce apar oportunitati de achizitie la preturi scazute.?, a spus David Leggett, reprezentant GlobalData.

Aceasta este una dintre consecintele directe ale cutremurului industrial cauzat de criza coronavirusului si a intreruperilor din lanturile de aprovizionare. Restructurarea si achizitia de active reprezinta pentru companii o modalitate de a reduce riscul viitor din lantul logistic sau de a-si imbunatati potential pozitia competitiva printr-un pas catre o scara mai mare sau capacitatea de a imparti cheltuielile de investitii pe mai multe unitati de afaceri.

Al doilea motor principal este pe termen lung si reflecta importanta continua a strategiilor CASE (Connected Advanced Shared Electrified) si transformarea industriala din sectorul auto. Companiile furnizoare vor sa fie bine pozitionate ca furnizori-cheie in aceste megatendinte, ceea ce a incurajat o specializare mult mai mare a produselor din domeniul tehnologiei auto. Fuziunile au sustinut aceasta tendinta pe masura ce firmele extind selectiv unele activitati si le cesioneaza pe altele. „Totusi, tehnologiile implicate in strategiile CASE – precum electrificarea – sunt mult mai scumpe pentru furnizori decat tehnologiile stabilite de mai mult timp. Ceea ce va fi o povara pentru unii furnizori pe timpul crizei. Furnizorii vor trebui, de asemenea, sa ia in calcul intarzieri in majoritatea programelor auto majore – cum este cel full electric de la Volkswagen -, care amana incasarile viitoare. In plus, multe dintre companiile din acest domeniu sunt start-up-uri, iar finantatorii lor nu au luat pana acum in calcul asemenea evenimente. Companiile de acest tip vor fi cu adevarat afectate, iar sustinatorii lor vor fi reticenti in a le creste finantarile deoarece strategiile CASE ar putea fi amanate pe termen scurt. Situatie ce va duce la o presiune suplimentara pentru furnizori si va crea conditiile pentru viitoare fuziuni pe masura ce industria se va recupera. Mai multa consolidare va fi si din partea producatorilor de vehicule si a majoritatii furnizorilor, care vor cauta o mai mare siguranta a lantului de aprovizionare, mai ales dupa experientele recente ale pauzelor din lantul de aprovizonare. Firmele mari isi pot folosi puterea financiara si prezenta pe piata pentru a stimula fuziunile care le pot aduce solutii bune la preturi acceptabile.?

Articole similare

Ad