Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiunea pe reducerea amprentei de carbon se va reflecta in costul transportatorilor

Reducerea incalzirii globale pana in 2050, asa cum se prevede in actele normative recent adoptate de Uniunea Europeana, este o provocare. Vestea buna, daca se poate spune, este ca pana in 2030 nu se preconizeaza alte modificari majore in legislatie, dar obligatiile impuse deja sunt greu de atins.
Industria transporturilor este determinata sa contribuie la decarbonizare, insa trebuie mentinut un echilibru intre solutiile de propulsie alternativa promovate si costurile implicate, este mesajul transmis de Raluca Marian, Senior Manager Transport Persoane in cadrul Uniunii Internationale a Transporturilor Rutiere (IRU), cu prilejul conferintei IRU-UNTRR. „Nu exista o solutie miraculoasa, un combustibil care sa rezolve toate problemele legate de poluare, asa ca este necesara dezvoltarea tuturor in paralel. Pe de alta parte, nu doar companiile de transport trebuie sa suporte costul schimbarii intregii societati. Si pentru a reduce poluarea este importanta incurajarea dezvoltarii transportului in comun de pasageri.”

Din pacate, in goana reducerii poluarii, se pierde contactul cu realitatea si, in final, nu se vor atinge obiectivele, a aratat si Thomas Fabian, Director Vehicule Comerciale la Asociatia Europeana a Producatorilor de Autovehicule (ACEA). Productorii de camioane sunt presati de termenele stricte de reducere a emisiilor de CO2. Pozitia industriei este ca, desi pana acum nu a existat o reglementare privind emisiile de dioxid de carbon, totusi, Europa are cele mai ecologice vehicule din lume. Pentru a nu strica echilibrul pietei unice, reglementarile trebuie sa fie realiste. „O diminuare a emisiilor de dioxid de carbon cu 15% pana in 2025 si respectiv cu 30% pana in 2030 reprezinta praguri foarte stricte si lucrurile nu depind exclusiv de industria de transport. Pana la urma, la nivelul total de poluare contribuie si alte industrii. In acelasi timp, tranzitia spre implementarea masiva a tehnologilor de propulsie alternativa nu poate fi facuta fara organizarea retelelor de alimentare, care trebuie extinse considerabil. Iar acest ultim aspect nu mai tine de industria producatoare de vehicule. Disponibilitatea carburantului este un argument esential in momentul in care se planifica achizitii si, prin urmare, furnizorii trebuie sa fie pregatiti. 2025 este un termen mult prea apropiat din acest punct de vedere, este de parere Thomas Fabian.
Ritmul de innoire a flotelor este un alt factor decisiv in reducerea emisiilor poluante si, de aceea, achizitia de vehicule noi si nepoluante trebuie incurajata.

Articole similare