Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prețurile de transport sunt mai mari cu 50-60% pe grupajele de Anglia

Transportatorii și expeditorii  care activează pe relația cu Marea Britanie au avut experiențe diferite în ceea ce privește volumele și tarifele de transport pe sfârșit de 2020 și început de 2021, după cum reiese din videoconferința Tranzit pe tema Brexit. Mihai Teodorescu, reprezentantul DSV Solutions, a sesizat, de exemplu, variații ale volumelor de marfă „ori de câte ori s-a anunțat că intră în vigoare Brexit-ul“. „Înainte de fiecare dată la care se considera că intră în vigoare, aveam creștere de volum pentru că toți își doreau stocuri. Apoi, când se anunța amânarea, ne confruntam cu o scădere. Acum, decembrie și ianuarie au fost atipice, dar nu putem să distingem cât se datorează pandemiei de Covid și testării și cât se datorează Brexit. Prețurile pe export sunt în creștere cu 10-20%, forțate de piață, iar cele de import sunt în scădere. Acum nu vedem posibilitatea să cerem mărire de preț, dar piața o să se regleze.“

Emil Ion, director general Mainfreight, consideră că lucrurile vor intra în normalitate abia din aprilie. „Ne-am propus, împreună cu partenerii noștri pe parte de expediții, să lăsăm primul trimestru să treacă și apoi să facem o evaluare ca să vedem care e structura nouă și ce costuri au crescut sau s-au introdus, astfel încât să putem emite o ofertă corectă, care să ne dea în continuare posibilitatea de a face profit. Oricum, vor fi creșteri de două cifre.“

Ștefania Nicoară, director general al companiei de transport express Sty Trans HD, relatează că a preferat să nu preia curse în ianuarie, pentru a câștiga timp pentru documentare și a învăța cum se pregătesc actele. „Acum am început un februarie fascinant. Am crescut în două săptămâni volumele pentru cât lucram în două luni, doar cu o mașină în testare. Prețurile au crescut cu 50-60% pe grupaje și la spot/exclusiv cu 15-20%. Noi cerem mai mult pentru aceste curse pentru că șoferii trebuie plătiți mai bine ca să accepte cursele de Anglia, dar și pentru că trebuie să verificăm documentele pentru fiecare marfă. Astfel, cu documentele corect făcute, am parcurs astfel de curse și în 36 de ore. Însă, per total, timpul mediu alocat pe cursă a crescut și cu 24 h.“

Articole similare

Ad