Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Principala problemă a operatorilor 3PL este presiunea asupra marjelor de profit

Transport Intelligence (Ti) i a efectuat recent un sondaj în rândul a 71 de profesioniști 3PL pentru a înțelege mai bine starea actuală a pieței logistice, și a aflat astfel că 90% dintre ei se confruntă cu o presiune crescută asupra marjelor de profit, determinată mai ales de creșterea costurilor, așa cum arată 41% dintre cei intervievați, de creșterea concurenței și de stabilizarea cererii din partea consumatorilor, în special ca urmare a normalizării post-covid a comerțului electronic și a provocărilor macroeconomice de durată.

Costurile pentru 3PL au crescut peste tot, pe măsură ce inflația record persistă, iar aceste firme se confruntă și cu intensificarea competiției pentru cotă de piață în e-commerce, din partea firmelor care fac fulfilment și care au adesea o singură locație de depozitare unde pregătesc comenzile pentru comercianții online sau lucrează pentru Amazon, sau mai multe locații unde oferă soluții de depozitare la cerere. În plus, consumul se aplatizează, În ceea ce privește estimările pentru următoarea perioadă, creșterea globală este proiectată să scadă de la un nivel prognozat de 3,4% în 2022 la 2,9% în 2023, deoarece creșterea dobânzilor băncilor centrale, pentru a combate inflația, și războiul din Ucraina continuă să afecteze activitatea economică. În ciuda riscurilor economice, pare plauzibil și un impuls mai puternic din partea cererii sau o scădere mai rapidă a inflației. În plus, activitatea poate fi susținută de redeschiderea economică a Chinei, deși problemele de sănătate din această țară ar putea frâna redresarea. Oricum, cei mai mulți respondenți la sondajul Ti consideră că presiunile se vor intensifica în următoarele 12 luni, cu un impact negativ asupra marjelor.

Aceștia au vorbit și despre principalele lor obiective de investiții în anul ce vine. Principalele domenii de interes pentru 3PL sunt tehnologia, automatizarea și digitalizarea, deoarece, într-un climat cu o concurență tot mai mare și cerințe în schimbare ale consumatorilor, investițiile în aceste direcții vor continua să ofere un avantaj competitiv pentru 3PL. GXO este un bun exemplu, deoarece se remarcă prin faptul că operațiunile sale sunt extrem de automatizate. În prezent 60-80% din depozite nu sunt însă automatizate, ceea ce înseamnă că există încă mult loc pentru investiții în tehnologie și, mai ales pe măsură ce vizibilitatea devine din ce în ce mai importantă de-a lungul lanțului de aprovizionare, cheltuielile tehnologice vor crește în următorii ani.

Sursă foto: DHL

Articole similare

Ad