Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Problema mărfurilor containerizate abandonate se agravează

Furnizorul independent de asigurări și servicii de management al riscului TT Club avertizează în legătură cu faptul că, în condițiile aglomerației din lanțurile logistice și întârzierilor din comerțul internațional de containere va crește și numărul mărfurilor abandonate, și emite documentul StopLoss, care își propune să fie un ghid practic pentru jucătorii din întregul supply chain.

Impactul catastrofal potențial ce rezultă din deteriorarea încărcăturilor abandonate nu poate fi ignorat pe motiv că este un risc îndepărtat, susține TT Club. Totuși, costurile considerabile ce decurg din reținerea, depozitarea și aruncarea periodică a containerelor duc la mărfuri care, din diverse motive, nu mai sunt cerute de destinatari și sunt pur și simplu abandonate în terminalele portuare sau în alte facilități pentru mărfuri. De aici rezultă inevitabil riscuri mai mari pentru siguranță și infracțiuni, precum și nevoia de resurse operaționale și de management suplimentare pentru a soluționa problema.

Mărfurile abandonate au fost întotdeauna o problemă pentru expeditori, operatori logistici și pentru terminalele de containere, comentează oficiali ai TT Club. Dar creșterea cererii de containere din ultimele luni a agravat problema legată de capacitatea navelor de containere, de aglomerarea din porturi, de întârzierile mari din tranzit. Iar unele companii vor prefera uneori să renunțe pur și simplu la drepturile de proprietate asupra încărcăturii.

Cei cărora le revine responsabilitatea de a muta sau arunca bunurile și de a returna containerele transportatorului se pot baza pe TT StopLoss, document ce identifică semnalele de avertizare pe care trebuie să le ia în considerare expeditorii, operatorii logistici și transportatorii: anumite mărfuri, cum ar fi deșeurile, resturile, materialele pentru reciclare și efectele personale, dar și expeditorii necunoscuți, mai ales persoanele fizice.  În plus, odată ce încărcătura este definită ca abandonată, StopLoss explică rolul agențiilor de aplicare a legii și responsabilitățile altor persoane implicate în lanțul de aprovizionare. Totul pentru a diminua riscurile asociate cu mărfurile abandonate și cu acțiunile recomandate.

Articole similare

Ad