AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Producatorii vor vehicule mai lungi

Producatorii de vehicule comerciale spun ca legile europene privind dimensiunile ar trebui modificate deoarece dateaza de 25 de ani si nu mai reflecta realitatea din piata. Prin aceasta masura, s-ar reduce semnificativ consumul de carburanti, dar si emisiile de carbon. Producatorii de vehicule comerciale sunt pregatiti sa vina cu remorci mai lungi, dar administratia europeana nu este convinsa inca de utilitatea a 40 cm in plus, asa cum propune Daimler, sau 50 cm, dupa indicatiile Krone.

La nivel central discutiile continua, pentru ca exista teama ca, odata admise dimensiuni mai mari, producatorii vor vrea si mai mult. Aceste idei au fost sustinute pe 22 iunie, la Frankfurt, la traditionala conferinta a VDA (Asociatia Producatorilor de Vehicule din Germania). Daca la editia anterioara toti aproape ca rasuflau usurati, spunand ca ce a fost mai rau a trecut, de data aceasta impresia generala a fost de expectativa si optimism temperat.

Dupa un catastrofal 2009, industria vehiculelor comerciale si-a revenit in ultimii doi ani si in Europa de Vest vanzarile de utilitare grele au crescut cu 31% in 2011 comparativ cu 2009. O crestere importanta s-a inregistrat si pe segmentul vanurilor. Dar anul acesta conditiile de pe piata s-au inasprit ca urmare a cererii afectate de situatia dificila in care se afla Grecia, Spania, Portugalia sau Italia, ale caror vanzari reprezinta 15% din total. „In 2012 ne asteptam ca inmatricularile de vehicule de peste 6 t sa ajunga la circa 250.000 de unitati, cu o crestere de 2-4% fata de anul trecut. Cu cat se stabilizeaza mai repede pietele financiare, cu atat mai dinamica va deveni piata vehiculelor comerciale“, a aratat Mathias Wissmann, presedinte VDA.
Segmentul vehiculelor de peste 6 t a crescut si la nivel global, cu circa 5%, pana la 3,27 milioane de vehicule, crestere care poate continua. De exemplu, se estimeaza ca in SUA numarul acestor vehicule va fi mai mare cu 20% in 2012, situatie de pe urma careia vor beneficia producatorii germani care impart o treime din piata americana. Pietele din Rusia, Japonia si India vor continua sa se dezvolte, chiar daca, de exemplu, in Brazilia, vanzarile au scazut putin dupa introducerea noilor norme de poluare. Si China a avut o scadere usoara, de 3%. Dar asta e doar ceva temporar.
Pentru anul urmator, presedintele VDA s-a aratat oarecum optimist: „ne asteptam ca piata sa fie mai dinamica, mai ales ca se preconizeaza ca economia zonei euro va avea o crestere de 0,8%, care va influenta si cererea de vehicule comerciale. Va exista o baza, piata de transport care este inca o piata in dezvoltare. Conform statisticilor, in Germania, transporturile rutiere de marfuri vor avea o crestere anuala de 3,3% pana in 2015.“

Vehiculele aerodinamice, solutia pentru reducerea consumului si a emisiilor
Inca din anii '90 s-au introdus limite din ce in ce mai stricte pentru emisii, ce au dictat modul in care au fost dezvoltate modelele noi de vehicule comerciale.

Articole similare