Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profitul operational este greu de obtinut

In anul fiscal 2014 Dianthus Company a obtinut o cifra de afaceri de 30,1 milioane de euro, sub rezultatul obtinut in 2013, de 31,4 milioane de euro. Aceasta scadere se datoreaza reducerii tarifelor de transport, nu a volumelor operate. Din punctul de vedere al profitului lucrurile au stat mai bine, compania avand cu 3,1 milioane de euro, mai mult decat cu un an inainte. Operational vorbind, 2015 e mai slab decat anul trecut, dar in primele sapte luni s-a obtinut deja un profit similar celui din 2014. Asta datorita unor venituri extracontabile care vor exista si anul viitor, dar nu in aceeasi masura.
 

In opinia lui Daniel Niculescu, director comercial Dianthus, una din cauzele principale ale reducerii tarifelor de transport o reprezinta faptul ca peste 100.000 de camioane care transportau pe relatia Rusia au intrat pe piata vestica. Acest plus de vehicule disponibile a facut ca multe contracte sa fie renegociate pentru un pret mai mic. Si reducerea pretului la motorina a dus la scaderea tarifelor: contractele de transport au clauze de indexare, iar la recalculare tarifele au fost micsorate cu 4-5%. In total, crede Niculescu, pretul de transport a scazut cu 7,5% fata de anul trecut, chiar si cu 9% la intracomunitar. „Sunt clienti care nu accepta un tarif mai mare de 0,9 euro/km si chiar si asa gasesc transportatori. Cele mai mici tarife sunt acceptate de transportatorii din tarile baltice. Ei au ramas dintr-odata cu o flota mare pe care au trebuit sa o redirectioneze. Atunci cand ramai fara contracte dintr-o data, primul si cel mai usor mod prin care poti impresiona clienti noi este tariful mic de transport. Am facut un calcul si tarifele care circula pe piata ar acoperi costurile daca as calcula amortizarea pe opt ani, profitul fiind inexistent“, a aratat Adrian Dinoiu, director general Dianthus Company. Pentru transportul intern situatia este si mai grava, tarifele sunt extrem de mici, motiv pentru care cine poate pleaca sa faca transport intracomunitar. „Cum sa renteze un tarif de 2,5 lei/km pentru o cursa Constanta-Arad?“, se intreaba directorul general al companiei, care recunoaste ca a pierdut cateva contracte, unele foarte vechi, din cauza concurentei neloiale de pe piata, dar a si castigat altele noi, in industrii ca automotive, mobila s.a. Un contract foarte bun, pe care compania il derula de foarte mult timp, s-a oprit din cauza crizei din Rusia.
Reducerea tarifelor a fost insotita si de cresterea costurilor: numai pentru asigurari acestea sunt mai mari cu circa 800 de euro/camion/an. Se adauga si o crestere cu 10% atat a salariilor, cat si a diurnelor, decizie menita sa mai stopeze plecarea soferilor.
Pentru reducerea costurilor si eficientizarea activitatii se pune foarte mare accent pe stabilirea si respectarea traseelor. „Soferul nu trebuie sa plece fara traseu prestabilit. Am facut calcule si sunt diferente de costuri si de 170 de euro …

Articole similare