Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prognoza de trafic pe termen lung realizata de Ministerul German al Transporturilor criticata de reprezentantii industriei

Ipotezele privind prognoza de traffic pe termen lung lansate de Ministerul Federal al Transporturilor din Germania și realizate de firma de consultanță Intraplan, angajată de minister, au fost contrazise în această săptămâna de Alianța Pro-Rail (VDV), “Die Güterbahnen” (Căile ferate de marfă) și Asociația Proprietarilor de Vagoane (VPI). Asociațiile de industrie au pus la îndoială, în fața jurnaliștilor, ipotezele luate în calcul pentru prognoza de trafic până în 2051, prezentată în luna martie de Ministerul Federal al Transporturilor (BMDV) care respinge acuzațiile.

În prognoza respectivă, firma de consultanță prevăzuse, printre altele, o creștere de 54% a performanțelor de transport cu camioane până în 2051, comparativ cu cele din prezent. Asociațiile de căi ferate afirmă că acest lucru este complet nerealist, având în vedere deficitul actual de șoferi. Potrivit calculelor bazate pe cifrele Asociației de Transport Rutier de Mărfuri (BGL), ar fi nevoie de aproximativ 400.000 de șoferi de camion suplimentari. Cu toate acestea, există deja un deficit de 60.000 până la 80.000 de șoferi – cu aproximativ un milion de șoferi relevanți pentru piața germană. Într-un comunicat de presă special, BMDV a răspuns că deficitul de șoferi a fost foarte bine luat în considerare, dar a evitat întrebarea cum ar trebui remediat.

Reprezentantul Asociatiei Cailor Ferate, Peter Westenberger, a semnalat că, deși extinderea autostrăzilor a fost pusă în aplicare în conformitate cu legislația, traficul de camioane nu ar mai putea fi gestionat atunci când se ajunge pe drumurile secundare.

Potrivit industriei de transporturi, nerealiste sunt și ipotezele privind creșterea costului traficului de vehicule grele de mare tonaj din cauza taxelor de drum și a tarifării CO2. Actualul proiect pentru noile tarife de taxare prevede deja 34,8 cenți/km pentru camioanele Euro VI pe distanțe lungi, dar potrivit experților, această valoare nu ar trebui să fie atinsă până în 2040.

Reprezentantul Alianței Pro-Rail, Dirk Flege, i-a acuzat, de asemenea, pe autorii studiului că se agață de vechea convingere potrivit căreia “coletele nu sunt destinate transportului feroviar”. Adevărul este însă că toate serviciile majore de colete, de la DHL la DP, GLS, UPS și Hermes, fie efectuează deja anumite curse principale pe calea ferată, fie sunt pe cale să facă acest lucru.

“Previziunile nu și-au dat seama de acest lucru, la fel cum nu și-a dat seama nici ministrul” afirma reprezentantul Aliantei. Acesta au adăugat că volumele de colete sunt acum atât de mari încât sunt foarte favorabile transportului feroviar. Starea de spirit pentru calea ferată nu a fost niciodată mai bună, a spus el, referindu-se la discuțiile purtate la târgul Transport Logistic de la mijlocul lunii mai.

Există, de asemenea, discrepanțe în ceea ce privește evaluarea cuplării automate digitale. Experții Ministerului se așteaptă la un efect de capacitate de 2 procente, iar industria feroviară la un efect de 15 procente. Ministerul respinge afirmațiile asociațiilor de transport și se mai plânge de faptul că asociațiile au fost implicate în dezvoltarea premiselor, iar acum le critică. 

Articole similare

Ad