Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Promovarea magazinului online, foarte importantă pentru un retailer

Promovarea magazinului online pentru un retailer nou intrat în piaţa de e-commerce este esenţială, a afirmat Rareş Bănescu, Retargeting.biz, în cadrul unui seminar GPeC pe tema comerţului online. Urmând principiul „From zero to hero”, pentru început trebuie puse la punct toate detaliile administrative: alegerea platformei, a procesatorului de plată, a companiei de curierat. Urmează încărcarea tuturor produselor în site, cu specificaţii tehnice şi poze, crearea categoriilor etc. Acest lucru, de departe, ia şi cel mai mult timp, însă face diferenţa în faţa clienţilor. „Cel mai bine structurat şi organizat conţinut este câştigător pe termen lung. Desigur, contează şi preţul, însă el singur nu aduce plusvaloare, iar cei care mizează doar pe cel mai mic preţ riscă să iasă rapid din piaţă”.

Odată devenit operaţional un site pentru comerţ online, marketing-ul ajută la creşterea traficului şi a volumelor de comenzi. Multe site-uri sunt constituite ca „hobby”, respectiv ca o activitate suplimentară pentru cei care le gestionează şi, atunci, numărul de comenzi este redus. În plus, un magazin online care funcţionează fără stocuri nu are şanse de reuşită, apreciază Bănescu, pentru că în momentul în care nu se controlează stocul, nu se poate controla preţul şi, implicit, business-ul în sine. „Atunci când faci doar «drop-shipping» te baţi exclusiv în preţ, nimeni nu se preocupă de conţinut şi singurul lucru care se poate exploata este marca. În lipsa renumelui mărcii, bugetul de marketing necesar pentru a investi şi crea un brand este uriaş şi aproape nimeni din segmentul acesta nu şi-l poate permite”.

Vorbim însă şi de afaceri serioase în mediul online. Un buget minim de marketing ar trebui să se ridice la 3.000-5.000 de euro pe lună în cazul jucătorilor mici, care nu au neapărat un plan de business bine pus la punct şi mai degrabă experimentează canalele cele mai performante, în funcţie şi de specificul produselor comercializate. „Cel mai bine performează campania de «Google shopping», care este un mix între «display» şi «search». Costurile în utilizarea Facebook au crescut accelerat, din cauza noilor restricţii introduse pe secţiunea «Privacy»”.

Mădălina Stănescu, consultant marketing digital pentru Google UK, apreciază că un buget de 3.000-5.000 de euro ar putea fi folosit prin integrarea canalelor de marketing online în fiecare pas de achiziţie de clienţi. Facebook ads şi Instagram ads sunt importante şi, în funcţie de publicul ţintă, pot fi accesate şi platformele destinate tinerilor, gen TikTok. Clienţilor care au interacţionat deja cu site-ul le sunt destinate campaniile de re-marketing pe aceleaşi canale, inclusiv Google Display şi Social media.

Un alt instrument foarte bun în a ţine clienţii aproape este funcţia de eliminare a tuturor produselor cu eroare în partea de conţinut/imagini, inclusiv cu preţuri speciale mai mari decât preţul de bază (spre exemplu), pentru ca navigarea să fie cât mai uşoară şi cât mai simplă, a precizat Rareş Bănescu. „Nu mai puţin de 28% din produse sunt cu erori şi tocmai de aceea componenta de încărcare a informaţiilor în site trebuie să fie cât mai standardizată, pentru a limita greşelile. Totul pleacă de la uniformizarea produselor. Şi cu cât această muncă se face cu mai multă atenţie şi manual, riscul de avea erori scade. Este păcat să plăteşti reclamă pentru un catalog de produse din care 20% nu se pot converti corect pe platformă, din cauza erorilor.   

Articole similare

Ad