Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Protestul transportatorilor a fost autorizat pentru 29 septembrie

Primăria Municipiului București a aprobat cererea de autorizare a unui protest al transportatorilor pe 29 septembrie, între orele 6.00 și 16:00. Cele șapte asociații patronale ale transportatorilor – APTE2002, ATM Bucovina, Apulum Alba Iulia, FORT, COTAR, UNTRR și ARTRI – au acceptat în cele din urmă condițiile impuse de Pimăria Municipiului București de a se limita participarea la 500 de camioane și 500 de participanți, deși cererea de autorizare s-a făcut pentru 500 de participanți în Piața Victoriei și 5.000 de autovehicule – camioane, autobuze și taxi-uri. Și asta pentru că în lista de revendicări se regăsesc atât problemele transportatorilor de mărfuri, cât și ale celor de transport persoane.

În capul listei de revendicări este reîncadrarea abuzivă a diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata (retroactivă pe 5 ani) a impozitelor și contribuțiilor sociale aferente. Astfel, pe lângă solicitarea amnistiei fiscale pe diurnă, firmele de transport cer și eliminarea discriminărilor dintre angajații de la privat și cei de la stat, ultimii beneficiind în caz de deplasare de o indemnizație de cazare de 230 de lei pe noapte, fără obligația de a prezenta documente justificative în acest sens.

În același timp, însă, transportatorii cer să fie consultați înainte de a modifica Codul fiscal în ceea ce privește regimul fiscal al indemnizațiilor de orice fel și de a modifica pragul de neimpozitare a diurnei pentru ca aceste modificări să țină cont și de menținerea competitivității firmelor românești de transport internațional, pentru ca acestea să contribuie în continuare activ la PIB-ul României și la o balanță comercială cât mai sănătoasă, datorită aportului serios de valută, transporturile internaționale aducând anual încasări de peste 5 miliarde de euro.

Carantinarea șoferilor veniți din zone roșii face parte de asemenea dintre nemulțumiri, din cauza presiunii și mai mari pe disponibilitatea forței de muncă în transporturi, cu atât mai mult cu cât alte țări europene exceptează șoferii de la carantinare în caz de nevaccinare.

Printre revendicări se regăsesc și rezolvarea problemei organizării de licitații în transportul regulat de pasageri (transport județean, interjudețean) – aspru lovit de pandemie și care, din cauza unei suprareglementari, este paralizat și aproape de colaps – precum și găsirea pârghiilor ca RCA să nu crească exagerat pentru companiile de transport marfă. De asemenea, soluționarea problemelor legate de plata despăgubirilor de către firmele de asigurări care dețin monopol pe piața polițelor RCA și care nu își despăgubesc asigurații se regăsește printre revendicări.

Articole similare

Ad