Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Puține companii din lume sunt cu adevărat pregătite pentru un eCommerce eficient

Pentru a ajuta firmele să-și evalueze capacitățile logistice de eCommerce, GEODIS a măsurat, în colaborare cu firma de consultanță Accenture, nivelul de pregătire pentru comerț electronic și a elaborat „Scorul maturității“, ce determină principalele provocări cu care trebuie să se confrunte producătorii pentru a-și adapta rapid infrastructura logistică la obiceiurile de cumpărare în schimbare din retail.

Astfel, au fost determinate cinci capabilități logistice cheie care trebuie realizate și menținute pentru a avea operațiuni coerente de eCommerce – managementul stocului, rețelele de distribuție agilă, flexibilitatea transportului, optimizarea IT și a softului și, cel mai important, calitatea experienței cu clientul – și pe această bază a fost elaborată o metodologie care evaluează fiecare capacitate de logistică pentru comerț electronic și transformă practicile companiilor în scoruri. Scorul mediu la cele 200 de companii europene și nord-americane implicate în cercetarea telefonică, și care au venituri cuprinse între 100 de milioane de dolari și 20 de miliarde de dolari, din Europa și SUA și activează în IT, fashion, mobilier de casă ș.a., este de 58. O treime dintre mărci au obținut scoruri de „maturitate ridicată“ de 67 sau mai mari, o treime a atins „maturitatea medie“ cu scoruri de 51 la 66, iar a treia a înregistrat scoruri de „maturitate scăzută“, de 50 sau mai mici.

În aceste condiții, Ashwani Nath, vicepreședinte GEODIS și responsabil global pentru soluții e-Channel, declară că „scorul maturității este un indicator puternic al gradului de pregătire al unei companii pentru creșterea importantă a vânzărilor din eCommerce. Numai câteva mărci excelează la mai mulți din cei cinci indicatori cheie și încă și mai puține la toți.“

Provocările pe care le întimpină firmele sunt diferite, în funcție de nivelul lor de maturitate. Mărcile cele mai mature tind să aibă probleme cu opțiunile flexibile de livrare și uneori cu managementul slab al stocului, în timp ce mărcile mai puțin mature au probleme cu integrarea magazinelor cu rețelele eCommerce, ceea ce duce la lipsă de eficiență.

Articole similare

Ad
Ad