In aceste conditii, este de asteptat ca, daca transportatorii vor alimenta din alte state, atunci si veniturile la bugetul de Stat sa scada. Augustin Hagiu a atras atentia ca transportatorii nationali, care reprezinta o mare parte a consumatorilor de combustibil din Romania, nu pot alimenta in afara, ramanand captivi tarifelor impuse de piata. Preturile de transport, dupa 1 aprilie, au ramas la fel ca inainte, semn ca scumpirea carburantului a fost absorbita de transportatori. Dar, potrivit acestuia, multi transportatori nu sunt interesati de recuperarea accizei, 4 eurocenti din 7 neinsemnand mare lucru, mai ales pentru transportatorii care au posibilitatea de a alimenta din afara tarii.
Insa recuperarea accizei ar putea aduce beneficii atat transportatorilor, cat si firmelor de logistica, daca sunt indeplinite cateva conditii: o modalitate simpla de returnare si o clarificare in ceea ce priveste eligibilitatea utilizatorilor, deoarece aici pot sa apara probleme daca situatia nu este bine reglementata prin norme. Potrivit legii, sunt considerate eligibilie atat companiile care desfasoara transport public, dar si cele care fac transport in cont propriu, cu vehicule de peste 7,5 t.
Astfel, ar trebui clarificata situatia firmelor cu mai multe activitati, printre care si transport. Un exemplu sunt firmele de constructie, unde exista atat o parte de exploatare, cat si una de productie, de transport si de desfacere. Si aceste companii pot sa recupereze un procent din componenta la acciza. „Eu cred ca, pe termen lung, este posibil ca procentul recuperat sa creasca. Iar o consecinta ar fi reducerea costurilor operationale de catre firmele de transport intern.”
Pe de alta parte, recuperarea accizei ar putea determina reducerea vanzarilor „la negru” de combustibil, lucru ce ar regla si concurenta din domeniu. Dar, cum dupa 1 aprilie, vanzarile de carburanti au scazut, este posibil ca pana in septembrie sa se refaca formula de calcul si sa se revina la calculul in functie de cursul valutar, fie sa creasca componenta aferenta returnarii. Deoarece pentru un transportator care merge, de exemplu, in Slovenia, fara o returnare de 10 eurocenti nu devine incurajanta alimentarea pe national.