Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

RATB nu va participa la licitatia pentru zona metropolitana

Desi sunt multe speculatii privind o eventuala implicare a RATB in transportul din zona metropolitana, directorul regiei bucurestene a declarat ca nu se gandeste sa participe la licitatie. Iar din momentul atribuirii traseelor metropolitane contractele incheiate cu diferite primarii din judetul Ilfov se vor sista. RATB are in proiect optimizarea transportului in Capitala, realizarea unei situatii reale a fluxului de calatori impartit pe linii si respectiv pe intervale orare, precum si dezvoltarea facilitatilor de productie de la URAC, astfel incat sa isi innoiasca parcul de tramvaie si troleibuze si, in acelasi timp, sa le dea si de munca angajatilor sai.

Bugetul alocat pentru acest an Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) de catre Consiliul General al Capitalei a fost, evident, mai mic decat s-a solicitat. Discutia privind transformarea Regiei in societate comerciala ramane valabila, iar Banca Mondiala si-a oferit sprijinul in acest sens, pentru consultanta. Transformarea RATB in societate comerciala cu siguranta nu va mai avea loc pana la finalul anului, intrucat procedura este foarte complicata. "Aceasta schimbare de statut este oportuna, dar numai in conditiile in care RATB ar prelua patrimoniul de la Primarie, pentru care acum are doar statut de administrator. Pentru ca orice societate are nevoie de active cu care sa poata garanta, nu se poate baza doar pe un contract cu Primaria. Contractul va fi incheiat pentru prestare de servicii de transport public. Si acum sunt aprobate rutele si graficul de circulatie de catre Primaria Capitalei, iar la sfarsitul lunii se prezinta o situatie a numarului de kilometri parcursi si a cheltuielilor", a explicat Viorel Popescu, director general RATB.
In ciuda vehicularilor privind implicarea Regiei in transportul metropolitan, directorul general a declarat cu fermitate ca RATB nu va participa la licitatia pentru traseele din jurul Capitalei. "Nu imi doresc sa execut transport in afara Bucurestiului, ci sa pot oferi un transport civilizat in Capitala." La ora actuala, RATB are contracte cu unele primarii din judetul Ilfov, primind de la acestea subventii. Contractele vor inceta insa din momentul in care traseele vor fi atribuite la licitatie.

"Ne intereseaza doar aeroportul Otopeni"
Singurele trasee pentru care Viorel Popescu ar merge la licitatie, desi spera ca nu vor fi scoase pentru atribuire, ar fi cele catre aeroportul Otopeni. "Nu ar fi bine sa permitem unei companii private sa opereze acest traseu, dovada abuzurile care se fac cu firmele de taxi autorizate sa stationeze in incinta aeroportului."
Pe liniile 780 si 783, care fac legatura cu aeroportul si, mai recent, pe linia 254, RATB a demarat un proces de calculare a fluxului de calatori (urcarea pe la usa din fata si coborarea pe la celelalte doua), iar intentia este de a realiza acest lucru pe toate liniile din oras, cel putin de autobuz si troleibuz. "La tramvaie este mai greu, pentru ca spatiul disponibil pe «refugiu» este mic, iar …

Articole similare