Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reconditionarea de masini de pompieri uzate, o afacere infloritoare de timp de criza

In ultimii doi ani, Iveco Magirus, lider european in productia de vehicule pentru stins incendii si interventii in zone calamitate, a constatat o crestere cu circa 60% a cererii de reconditionare a autovehiculelor de pompieri. Anual producatorul german primeste o cerere de reconditionare a 350 pana la 500 de vehicule, ca urmare a cresterii nevoii de servicii de salvare si pompieri, in conditiile cresterii disproportionate a numarului de locuitori in anumite regiuni, cum ar fi popularea actuala a unor cladiri nelocuite pana acum cu azilanti din Siria.
 

Numeroase orase si municipalitati din Germania trebuie sa se echipeze in prezent rapid cu mai multe vehicule pentru interventii, iar pentru aceste situatii oferta Magirus de masini rulate si reconditionate este o solutie rapida si foarte convenabila. 95% din vehiculele aflate in stocul producatorului sunt “auto-scari”.
Magirus ofera trei tipuri de vehicule rulate: cele mai convenabile sunt “Magirus USED plus Standard”; “Magirus USED plus Comfort” adauga componente tehnice care cresc confortul si performantele, in timp ce “Magirus USED plus Premium” asigura si echipari care permite efectuarea unor operatiuni mai specializate. Toate sunt oferite clientilor in stare de functionare, cu inspectia tehnica efectuata si testate de TÜV.
Inainte de fiecare achizitie, Magirus evalueaza vehiculele detinute de clientii sai si incearca sa identifice potentiali clienti pentru aceste vehicule, dupa reconditionare, fie in Germania, fie in strainatate.
Vechii proprietari pot alege sa-si cumpere vehicule noi sau le pot transforma pe cele vechi pentru alte utilizari. In Germania, 25 de comunitati au apelat deja la serviciile de reconditionare ale Magirus.
Atelierul de reconditionare include trei zone de reparatii – la sistemul electric/hidraulic, la scari si la sasiu (inclusiv accidente, in urma carora reparatiile pot dura pana la 4-5 luni) – in care lucreaza in total circa 20 de mecanici si electricieni, mare parte dintre reparatiile la scari fiind externalizate catre terti.
Potrivit specialistilor Magirus, media de viata a autovehiculelor specializate pentru pompieri este de 25 de ani in Germania, in alte tari fiind chiar mai mare de atat. Centrul de reconditionari nu se ocupa doar de transformari ale vehiculelor vechi, vandute apoi ca second-hand, ci si de reparatii generale comandate de clienti. Potrivit reglementarilor legale din Germania, la fiecare 10 ani trebuie schimbat sistemul hidraulic, iar anual se impune o inspectie tehnica, care insa poate fi efectuata la orice centru autorizat.
Chiar daca pretul se stabileste in functie de nivelul de echipare, pentru un termen de comparatie general, se poate lua in considerare ca un vehicul nou, echipat cu o scara de 50 m lungime, costa in jur de 400.000 de euro, in timp ce un vehicul de zece ani poate fi reconditionat cu circa 80.000 de euro, urmand ca inca zece ani sa fie utilizat fara alte investitii.
Multe dintre interventii se fac si cu schimbarea sasiului, deoarece la constructia masinilor de pompieri se folosesc sasiuri standard, care se construiesc de regula pentru o perioada de utilizare de circa 10 ani, pe cand media de “viata” pentru o autospeciala de pompieri e de 25 de ani, astfel ca una dintre provocarile echipelor de pompieri este sa-si asigure piesele de schimb pentru vehiculele vechi.
Pentru ca Magirus are clienti in toata lumea, inclusiv in Japonia, Iordania, Brazilia, Oman etc., compania a dezvoltat un serviciu de reparatii de specialitate la sediul clientului. Divizia de “flying doctors” trebuie sa mearga sa faca un audit al reparatiilor care trebuie executate, dupa care, cu piesele si echipamentele necesare, echipa de interventie se deplaseaza in tara unde se afla echipamentele si le repara la locatia clientului.

Articole similare

Ad