Pe 11 iunie Renault Trucks isi va lansa intreaga gama de camioane la Lyon. Magnum, Premium si Midlum vor deveni istorie, pentru ca producatorul francez va schimba numele gamei grele si a celei medii pentru a marca asa cum se cuvine aceasta „revolutie” a brandului, dupa cum o numesc reprezentantii sai.
Beneficiind de o investitie din partea Volvo Group, de aproape doua milioane de euro, in dezvoltarea noii tehnologii, Renault Trucks este a doua marca de camioane a grupului, alaturi de Volvo Trucks.
Prin aceasta strategie, Renault va tinti clientii care cauta functionalitate, eficienta de combustibil si rentabilitate, in timp ce Volvo Trucks este propunerea pentru cei care vor camioane echipate la nivelul cel mai inalt din punct de vedere al standardelor de siguranta, cu sisteme de asistenta care faciliteaza condusul si cresc confortul. Astfel, printr-o pozitionare diferita, in multe tari, printre care si Romania, cele doua branduri pot coexista atat pe partea de vanzari – centre comune, dar echipe de vanzari dedicate – cat si de service.
Renault Trucks lucreaza de sapte ani la reinnoirea gamei de camioane, care a venit firesc odata cu pregatirile pentru Euro 6. Chiar daca gama de motorizari – DTI11 (motorul de 11 l, cu puteri cuprinse intre 350 si 460 CP), respectiv DTI13 (13 l, cu motorizari de pana la 520 CP) – este dezvoltata impreuna cu Volvo Trucks, numai softul care le controleaza fiind diferit, iar cabinele – asa numita „body in white” – si usile sunt diferite.
Oficialii francezi promit un consum de combustibil chiar mai mic decat al motoarelor Euro 5.
Desi un pic mai ridicate de la sol decat actualele camioane Renault, noile cabine se vor remarca prin mentinerea spatiului destinat soferului aproape la nivelul Magnum, obtinuta prin subtierea izolatiei cabinei astfel incat cabinele sa fie cat mai mici la exterior – pentru un consum redus de combustibil – dar cat mai incapatoare la interior. Bordul a fost proiectat astfel incat toate functiile sa fie in jurul soferului.
Similaritatile cu Volvo Trucks se vor observa in mai multe aspecte, mai ales sub cabina – transmisia si unele parti ale sasiului – dar si la forma cabinei, foarte aerodinamica, cu stalpii anteriori subtiati si …