Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reparațiile la calea ferată și prioritizarea cărbunelui înseamnă întârzieri ale containerelor

În întreaga Europa, căile ferate se pregătesc pentru transportul cărbunelui. Chiar și în Germania, se aude că prioritatea pentru căile ferate va fi acordată transportului de cărbune, deoarece râurile cu niveluri scăzute ale apei oferă o capacitate redusă de transport.

În Polonia se asistă la o scădere a transportului de containere de către PKP Cargo, care se pregătește deja pentru transportul de cărbune. Terminalul nu va crește rapid cota de 39% a căilor ferate în traficul de containere.

Cărbune în creștere, containere stabile

Industria estimează că vor urma luni dificile pentru directorii de transport, operatorii feroviari fiind în criză de material rulant și de manipulanți. Există o scădere vizibilă a disponibilității soluțiilor intermodale care gestionează o proporție semnificativă de mărfuri din porturi către continent, în principal din cauza prioritizării transportului de cărbune în detrimentul containerelor.

Cargounit, cea mai importantă companie de închiriere de locomotive din zona de nord a Europei își extinde rapid parcul de locomotive, deoarece numărul de cereri de închiriere a acestor echipamente este în creștere. Situația se datorează atât creșterii manifestate de industria feroviară, care a fost evidentă din a doua jumătate a anului trecut, cât și creșterii volumului de mărfuri transportate din Ucraina în Polonia.

Un salt al cererii poate fi observat în special în domeniul închirierii de vagoane pentru transportul de mărfuri în vrac, așa-numitele vagoane de cărbune, în timp ce creșterea cererii de material rulant pentru transportul intermodal este stabilă.

Din cauza blocadei porturilor maritime din Ucraina, companiile de închiriere de material rulant înregistrează o cerere crescută de echipamente pentru a transporta pe calea ferată mărfuri exportate anterior pe mare. În plus, în Polonia, PKP Cargo redirecționează resursele de material rulant pentru a transporta cărbune, din cauza necesității de a asigura rezervele strategice de cărbune înainte de sezonul de iarnă.

Porturi sub asediu

Dificultățile preconizate în transportul de containere vin într-un moment nepotrivit. Situația din porturile din Polonia și din Marea Nordului este deja gravă. Porturile din Europa de Nord se confruntă de câteva luni cu congestii. Originile sale pot fi atribuite mai multor fenomene: o scădere a eficienței operațiunilor portuare din cauza epidemiei Covid-19, o presiune tot mai mare a grevei lucrătorilor portuari sau o acumulare de marfă adresată Rusiei, care nu a fost livrată în această țară din cauza suspendării serviciilor de către unii armatori. La aceste fenomene se adaugă durata tot mai mare de timp în care clienții rețin containerele în porturi.

BCT Gdynia și-a mărit recent curțile de depozitare, dar terminalul acceptă în continuare containere pentru export cu patru zile înainte de expediere. Pe direcția de export dinspre Europa de Nord către America de Nord, există încă mari dificultăți legate, printre altele, de congestia din porturile americane și europene, care afectează indirect limitarea spațiului pe nave și perturbă puternic regularitatea plecărilor.

De asemenea, reprezentantul Portului Hamburg, Maciej Brzozowski, recunoaște că portul se confruntă cu probleme operaționale din cauza congestiei și a scăderii capacității de transport terestru. Motivul este reprezentat de renovarea rețelei feroviare germane. Situația este similară în Polonia.

Modernizarea și renovarea rețelei feroviare reprezintă în prezent principalul motiv pentru care livrările intermodale nu se efectuează la timp. Pentru luna septembrie a fost anunțată o excludere a BCT Gdynia din serviciul feroviar timp de o săptămână.

Sărbătorile nu au adus nicio ușurare

Situația nu s-a îmbunătățit în timpul sărbătorilor. Nu se vede niciun un impact pozitiv al perioadei de vacanță asupra situației din porturi. De fapt, această perioadă este, de obicei, mai dificilă pentru acest segment de piață, care este legat de perioada de vacanță și, prin urmare, de o disponibilitate mai scăzută atât a lucrătorilor portuari, cât și a șoferilor.

Perioada de sărbători din acest an reprezintă o provocare pentru porturi, în special din cauza creșterii bruște a cererii de transport rutier, ca urmare a disponibilității reduse a transportului intermodal. Faptul că guvernele unor țări au acordat prioritate manipulării cărbunelui pe calea ferată în detrimentul containerelor a fost o surpriză pentru piață și, cu siguranță, a exacerbat situația dificilă din porturi.

De asemenea, de câțiva ani, se vorbește mult despre problema interesului scăzut al tinerilor pentru profesia de șofer, ceea ce duce la o ofertă insuficientă de opțiuni de transport rutier pentru manipularea mărfurilor din porturi, pe care industria o resimte cu precădere în acest moment – când limitările în ceea ce privește disponibilitatea soluțiilor feroviare cresc semnificativ cererea de soluții pe roți.

După cum se poate vedea, porturile europene se confruntă în prezent cu o serie de provocări care au în spate cauze mai profunde. Acest tablou face dificil optimismul în ceea ce privește situația actuală a acestei zone de piață.

Articole similare

Ad