Potrivit studiului intocmit de CMR in urma datelor adunate pe 2016, cel mai mare salariu minim in sectorul de transport este in Luxemburg cu 1.923 de euro pe luna, urmata de Italia, unde acesta este de 1.642,37 de euro, Belgia cu 1.502 si Germania cu 1.473. In acest top, Franta are un salariu minim de 1.467 de euro lunar, insa acesta este impartit la 35 de ore saptamanale de lucru si nu la 40, asa cum se intampla in celelalte state.
Romania se afla pe penultimul loc in acest top, cu un salariu de 280 de euro, urmata de Bulgaria cu 214 euro.
Dintre statele comunitare, doar Republica Ceha nu are inca contracte colective. Aceste contracte in statele vestice sunt foarte variate. Astfel, in Franta, Belgia, Italia, Portugalia si Luxemburg sunt actualizate permanent si acopera intregul sector national de activitate. In Spania, fiecare provincie are propriul contracte, in total 54, unele fiind deja expirate.
Germania are astfel de contracte in fiecare stat (16).
In schimb, niciunul dintre statele din estul Europei nu a adoptat contracte colective similare cu cele care sunt in Vest, desi salariatii unguri le-ar fi dorit introduse pentru a stabili niste conditii speciale in sectorul de transport rutier de marfa. Republica Ceha a adoptat un contract colectiv de munca, dar in prezent nu este obligatoriu si deseori nu este pus in practica. In cele mai multe state europene, contractul colectiv de munca este perceput ca un concept ramas din era comunista si nu se poate aplica in anumite sectoare, cum este cel de transport pe cale ferata.