
Cu dimensiuni compacte și economii de combustibil de până la 7%, noul motor Super 11 de la Scania extinde portofoliul Super Powertrain pentru a răspunde nevoilor aplicațiilor de transport sensibile la greutate.
Cea mai recentă inovație, motorul Super 11, duce modelele de 11 litri la un nou nivel de performanță și flexibilitate. Comparativ cu motorul Scania existent de 9 litri, motorul Super 11 este cu 7% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și cântărește cu 85 kg mai puțin decât motorul Super 13. Acest lucru va permite operatorilor de transport să încarce mai mult, fără a compromite puterea, eficiența consumului de combustibil sau fiabilitatea.
„Acest motor deschide noi posibilități pentru un transport eficient din punct de vedere energetic și al costurilor. Este mai ușor, mai suplu și mai flexibil, dar păstrează în continuare puterea și fiabilitatea bine-cunoscută a modelelor Scania. Este o alegere inteligentă pentru operatorii care trebuie să echilibreze performanța, sarcina utilă și sustenabilitatea în activitatea lor zilnică.”, a precizat Ayyoob Zarmehri, Product Manager, Sales and Marketing, Scania Trucks.
Super 11 este disponibil în trei niveluri de performanță – 350 CP (1.800 Nm), 390 CP (2.000 Nm) și 430 CP (2.200 Nm) – și este conform cu standardele de emisii Euro 4, Euro 5 și Euro 6. Acesta oferă performanțe remarcabile pentru o gamă largă de aplicații de transport, de la logistica urbană la transportul regional.
De asemenea, Super 11 împarte 85% din componentele sale cu motorul dovedit Super 13, păstrând intact ADN-ul ingineresc al Scania și adaptându-se la diferite medii de operare.
Intervalele de întreținere sunt cu 30% mai lungi cu uleiul LDF-5 decât cu motoarele Scania de 9 litri, ceea ce ajută operatorii să crească timpul de funcționare și să reducă costurile totale de service.
Îmbunătățirile cheie sunt rezultatul anilor de testare a inovațiilor tehnologice. Noul motor este echipat cu propria tehnologie Scania de reglare variabilă a distribuției (cam phaser), care permite gestionarea termică a motorului în timp real și îmbunătățirea performanțelor de ardere. În plus, noul software al motorului și arborii de echilibrare reduc vibrațiile, iar frânele motorului sunt extrem de robuste, oferind o putere de până la 344 kW prin sistemul Scania VVB (Variable Valve Braking). Toate acestea contribuie la o experiență de condus mai lină și mai confortabilă. Sistemul patentat Scania de turbo-dosare este îmbunătățit prin utilizarea AdBlue, sporind și mai mult eficiența motorului.
Economiile impresionante de combustibil și greutatea redusă sunt deja argumente puternice pentru sustenabilitatea noului motor, dar Super 11 este compatibil și cu HVO și FAME. Acest lucru permite operatorilor să își reducă amprenta emisiilor fără a investi într-o infrastructură nouă. Este o soluție care sprijină atât obiectivele operaționale, cât și cele de sustenabilitate pe termen lung.
Un motor, multiple aplicații
Compact, ușor și puternic, Super 11 este proiectat pentru o gamă largă de operațiuni de transport, inclusiv:
- Transport cu bene basculabile sau în vrac
- Transport de combustibili sau mărfuri voluminoase
- Colectarea deșeurilor și transportul cu temperatură controlată
- Transport de mărfuri generale
- Autocamioane tip hooklift și cu platformă și macara
- Vehicule de intervenție (recuperare sau pompieri)
„Motorul Super 11 reprezintă o nouă generație de transport inteligent. Acesta îmbină cele mai bune rezultate ale ingineriei Scania cu eficiența și adaptabilitatea cerute de operatorii de astăzi.”, a adăugat Ayyoob Zarmehri. „Fie că este în oraș sau pe rute mai lungi, acest motor performează kilometru după kilometru.
„Vânzările motorului Super 11 vor începe în iunie 2025″, a completat Ayyoob Zarmehri.
