Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania Super a obținut premiul pentru cel mai eficient camion de la ETC în ceea ce privește consumul de combustibil

  • Foto: Scania

Camionul Scania 420 R echipat cu grupul motopropulsor Super, introdus pe piață în anul 2021, a câștigat concursul European Truck Challenge (ETC), devenind cel mai eficient camion din punct de vedere al consumului de combustibil.

Scania Super a înregistrat o diferență semnificativă de 4,9% în consumul de motorină față de al doilea clasat în acest prestigios test german pentru vehiculele destinate transportului pe distanțe lungi.

„Aceasta este încă o dovadă a poziției de lider ocupate de Scania în industrie ca fiind cea mai eficientă marcă în ceea ce privește consumul de combustibil. Testele independente realizate de jurnaliști confirmă ceea ce mii de clienți experimentează în operațiunile lor zilnice: camioanele noastre Super au un avantaj clar în ceea ce privește consumul de combustibil față de concurență și aduc scăderi semnificative ale emisiilor de CO2.”,

a declarat Julian Modro, Head of Industry Solutions, Scania Trucks.

Testul comparativ ETC din acest an s-a concentrat pe camioanele pentru transport pe distanțe lungi cu o putere de până la 450 CP și un cuplu în intervalul de 2.200 până la 2.400 Nm. Din cei mai importanți producători europeni, doar Scania, DAF și Mercedes au participat cu camioanele lor, Scania alegând să participe cu un camion pentru transport pe distanțe lungi de tip 420 R, echipat cu o cabină cu loc pentru dormit.

Cu toate că a avut cea mai mică putere din teren, Scania s-a evidențiat prin cel mai mare cuplu de 2.300 Nm. Greutatea medie a ansamblului cap tractor și remorcă în test a fost de 33,6 tone.

Scania a fost recunoscută cu premiul pentru cel mai eficient camion din punct de vedere al consumului de combustibil în cadrul unei ceremonii de premiere organizate de revista Truck & Trailer Welt în colaborare cu NUFAM din Karlsruhe, Germania.

„Revista Truck & Trailer Welt organizează European Truck Challenge pe drumurile publice și utilizează o varietate de caracteristici ale drumurilor diferite. Testul imită aspectele cu care confruntă șoferii în fiecare zi; singura diferență este că factorii perturbatori precum blocajele de trafic sunt eliminate din rezultatele finale. Ce înseamnă acest nivel de economisire la combustibil pentru transportatori care se luptă cu costurile crescute ale combustibilului și cu ratele de dobândă în creștere este evident: pentru un camion de transport pe distanțe lungi care parcurge 150.000 de kilometri pe an, economia la costul combustibilului în comparație cu al doilea cel mai bun camion se situează în jurul valorii de 3.000 de euro.”,

a explicat Julian Modro.

Articole similare

Ad