Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania mizeaza pe performantele noii game, dar si pe camioane verzi

Dupa o prima parte a lui 2019 care depasise rezultatele din 2018, vanzarile de camioane Scania in Romania au stagnat, clientii fiind in expectativa, cu ochii pe Pachetul Mobilitate. „Situatia ne-a fost insa favorabila prin faptul ca am introdus o serie de solutii verzi, in special pe gaz, cu comenzi venite dinspre domeniul de colectare a deseurilor municipale“, a punctat Benoit Tanguy, managing director Scania Black Sea Unit (Romania si Bulgaria), completat de Andreea Dumitrescu, director de vanzari Scania Romania: „anul trecut am vandut in principal modelul nou. Tot anul a fost dinamic, dar in fiecare luna din perspective diferite, astfel ca, per total, au fost inregistrate 376 de comenzi si au fost livrate 535 de unitati. Cota de piata s-a redus cu 2% in Romania si cu 1% in Bulgaria, lucru cauzat in principal de clientii cu flote care au luat decizia fie de a stopa achizitiile, fie de a cumpara alte marci.“

Faptul ca in 2019 Scania Romania a comercializat doar modele din noua generatie de camioane, mai scumpa si mai dificil de penetrat flotele mari, s-a reflectat si in cifrele de bilant. „Un produs nou, cu tehnologii noi ce au impactat pretul final, a ingreunat situatia, cu care de altfel s-au confruntat si competitorii nostri in cazuri similare. Insa pretul nu este mai mare decat al unui alt produs premium, mai ales daca ne uitam la TCO, un parametru pe care se pune accent in special in Romania“, a precizat Benoit Tanguy, subliniind ca, in 2019, clientii au achizitionat flote mici, pentru transport international, de 15-20 de unitati, iar cei care au optat pentru vehicule pentru constructii au cumparat in medie 2-5 unitati. „Circa 89% din vanzari au fost de tip retail si 11% flote. Reducerea vanzarilor de flote s-a reflectat si in contractarea numarului de buy-back-uri, pana la 10-12% din vanzari. Observam insa, ca tendinta, pe segmentele de transport international si cu temperatura controlata, prelungirea duratei de posesie a vehiculelor de catre clienti, in vreme ce in constructii aceasta s-a redus. Deocamdata, cei mai multi clienti folosesc vehiculul cinci ani sau mai mult si de aceea am introdus si contracte speciale de service pentru vehiculele vechi, de peste 5 ani, sau foarte vechi, de peste 10 ani. Tot in 2019 am observat si o scadere cu 2% a importurilor paralele, comparativ cu 2018“, a punctat directorul de vanzari.
Benoit Tanguy nu se arata ingrijorat pentru 2020, chiar daca este posibil sa scada piata. „Avem produse cu care vom intra pe segmente aditionale, noi. Inainte ne focusam in principal pe vehiculele pentru transport international, insa acum ne putem orienta spre activitatea de distributie, transport regional, chiar si spre sectorul agricol.“ Si Andreea Dumitrescu este de parere ca piata se va contracta in 2020, chiar daca nu dramatic. „Scania va depune eforturi sa atinga in Romania si Bulgaria aceeasi cota de piata ca in restul Europei. Segmentul urban este in centrul atentiei noastre, in special cu oferta alternativa de combustibil. Avem deja cativa parteneri puternici si continuam sa construim si alte parteneriate. De asemenea, pe segmentul de constructii exista proiecte la nivel public, dar suntem ingrijorati de bugetul alocat de guvern. Urmarim si pastram in mod clar oferta si stocurile adaptate la cererea pietei.“

Articole similare

Ad