Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania propune solutii electrificate pentru distributie grea

Compania norvegiana de vanzari en-gros ASKO foloseste doua camioane Scania de distributie cu baterii electrice in operatiunile sale din Oslo, acest proiect pilot marcand un al punct important in colaborarea dintre cele doua companii in privinta solutiile electrificate pentru transport greu. Vehiculele 6×2*4 au masa totala de 27 t, motor electric de 290 kW, cu putere continua de 245 k, cutie de viteze cu doua trepte si cuplu maxim de 2.200 Nm si baterii Li-ion de 165 kWh pentru stocarea energiei.

Rezultatele testelor cu vehiculele Scania hibrid care folosesc modul electric in centrele oraselor sunt bune, ceea ce constituie un argument pentru inceperea producerii de camioane complet electrice, pe baterii, in distributia urbana, folosind tehnologia bateriilor disponibila acum pe piata camioanelor. Cele doua camioane care vor fi folosite de ASKO au o capacitate a bateriei de 165 kWh, ceea ce le confera o autonomie de 120 km, si sunt incarcate prin cabluri de 130 kW.
Pe termen lung, electrificarea va fi cheia unui sistem de transport sustenabil si pentru vehiculele grele. Si este la fel de important ca intotdeauna sa existe colaborare cu clientii, pentru a intelege impactul vehiculelor asupra tuturor operatiunilor acestora, nu numai pentru a se asigura ca o anumita solutie tehnica functioneaza si ca electricitatea care incarca baterile vine dintr-o sursa de energie regenerabila, asa cum puncteaza Karin Rådström, director de vanzari si marketing in cadrul Scania. De aceea compania se bucura sa inceapa un alt proiect important cu ASKO.
Producatorul continua sa investeasca in dezvoltarea de solutii electrificate si in curand va ajunge in punctul in care electrificarea pentru transport greu va deveni sigura investite a clientilor sai, dar acest moment nu a venit inca.
Proiectul a primit sprijin financiar de la Enova, o firma de stat detinuta de Ministerul Climei si Mediului din Norvegia. Scania a jucat un rol activ in dezvoltarea bateriilor si celulelor de baterii, fie prin propriile cercetari, fie prin parteneriate, fie cu clientii, si asteapta proiecte semnificative in domeniu in urmatorii ani, inclusiv imbunatatiri care sa permita diversificarea tipurilor de transport si atentia acordata costurilor totale de exploatare.
Ca de obicei, Scania a folosit o abordare modulara, in camionul ce urmeaza sa fie folosit de ASKO motorul cu ardere interna fiind inlocuit de un motor electric alimentat de baterii reincarcabile.
Abordarea privitoare la electrificare presupune dezvoltarea unei palete largi de solutii, printre care diverse tipuri de tehnologii hibrid-electrice alimentate bio, dar si camioane si autobuze complet electrice. Iar incarcarea acestora din urma se poate face plug-in, la pantograf sau in miscare, pe drumuri electrificate, sau prin celule cu hidrogen.

Articole similare

Ad