Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schimburile comerciale dintre China și UE nu se vor modifica spectaculos în S2 2023

O analiză Upply referitoare la schimburile comerciale dintre China și UE (The impact of China’s uneven recovery on trade with the EU (upply.com)) arată că, deși unele aspecte din primul semestru al lui 2023 nu se vor păstra – de exemplu, cererea mare de medicamente după încheierea politicii Zero Covid – structura generală a comerțului ar trebui să fie asemănătoare în a doua parte a anului.

În primul rând, cererea slabă de pe piața internă și dorința Chinei de a se baza pe propriile produse vor continua să afecteze exporturile germane, iar în al doilea rând exporturile europene de cereale ar putea rămâne mari, deoarece sunt determinate de cererea puternică de hrană pentru animale, în special având în vedere nivelurile record ale efectivelor de porcine din China. Cererea chineză de cereale franceze a crescut ca volum de aproape șase ori în primele cinci luni ale anului comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

În plus, legăturile tot mai strânse dintre China și UE în industria aviatică generează mai multe schimburi comerciale în primul rând între Franța și Germania pe de o parte și China pe de altă parte, deoarece, pe măsură ce relația bilaterală China-SUA continuă să se deterioreze, comenzile aviatice chineze înclină tot mai mult spre Airbus, care până în 2022 deținea 54% din cota de piață a Chinei continentale. Iar noua linie de asamblare a Airbus din China, anunțată în timpul vizitei președintelui Macron la Beijing, va crea un flux de piese de aeronave către China.

În ceea ce privește cererea chineză de produse de consum europene, UE și China se confruntă cu niveluri ridicate ale stocurilor, ceea ce împiedică apariția de noi comenzi de import. Stocul a scăzut în iunie, dar acest lucru se poate datora unui important festival de cumpărături chinezesc care a avut loc în acea lună iunie și strategiei mai prudente de aprovizionare a retailerilor chinezi. În al doilea rând, performanța industriei bunurilor de lux se poate dovedi esențială în menținerea creșterii exporturilor din anumite țări europene către China, dar performanța ar putea fi împiedicată de rata ridicată a șomajului în rândul tinerei generații, deoarece vârsta medie a consumatorilor chinezi de produse de lux este relativ mică, de 28 de ani, potrivit unui sondaj realizat de Boston Consulting Group.

Articole similare

Ad