Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schwarzmüller și-a schimbat strategia în Bulgaria…

… pentru a accelera creșterea pe această piață, așa cum s-a întâmplat și în Slovacia: din aprilie de vânzarea de vehicule noi și de service nu se mai ocupă propria organizație din Sofia, și exclusiv SM-Trailers, care are două locații, în Sofia și Burgas, și a cărei conducere are experiență de câteva decenii în transport.

În prezent Schwarzmüller vinde o treime din producție în Europa de Est și de Sud, dar conducerea sa nu mai consideră că în situația actuală a pieței din zonă mai este neapărat un avantaj să ai propria organizație de vânzări, ci poate fi mai eficient să ai un partener.

Pe piața din Bulgaria se vând anual circa 2.000 de semiremorci, aproximativ jumătate din câte se vând în Austria, țara de origine a producătorului, iar Schwarzmüller are deocamdată aici o cotă mică, dar se așteaptă ca în 2022 să ajungă la 10%, adică circa 200 de unități.

Compania are o prezență tradițională în această parte a Europei, unde a început în 1990 să deschidă subsidiare și unde în anii 1990 era singurul producător vestic important care avea și birouri de vânzări, și fabrici: în 1993 a fost construită cea din Ungaria (pentru trailere lungi) și în 1997 cea din Cehia (pentru basculante), care acum realizează împreună mai mult de jumătate din vânzările totale ale firmei. În plus față de aceste două centre, Schwarzmüller mai are șapte locații de service și în două din 10 țări are parteneriate exclusive cu dealeri. Această abordare a adus rezultate foarte bune: compania nu doar că are în Europa de Est unul dintre cele mai extinse portofolii de produse, ci este și unul dintre liderii de piață, chiar numărul unu în Ungaria, Cehia și Slovacia și numărul doi în alte câteva țări, iar în Polonia își propune să aibă o cotă de două cifre și să vândă 1.000 de semiremorci în 2021.

În prezent cele mai bune rezultate le are cu basculantele, care în cazul Schwarzmüller sunt produse premium, din gama de sus din punct de vedere al prețurilor.

Articole similare

Ad