Prin statut, ARI si-a propus sa actioneze ca o entitate reprezentativa in domeniul furnizarii de servicii de inchiriere a utilajelor si echipamentelor pentru industrie sau constructii, care sa se implice activ la toate nivelurile, inclusiv acela al promovarii si determinarii unor schimbari si imbunatatiri reale ale legislatiei aferente, precum si al asigurarii unei aplicari corecte si eficiente a acesteia, in considerarea interesului comun al membrilor sai.
ARI nu isi propune realizarea unor scopuri politice si nici nu presupune asocierea membrilor sai in vederea atingerii unor scopuri contrare concurentei loiale si legislatiei specifice, ci atingerea unor obiective comune sectorului inchirierilor:
– promovarea conceptului de „inchiriere” in domeniul inchirierilor de echipamente pentru acces si lucru la inaltime, astfel incat sa incurajeze dezvoltarea unei piete mature;
– promovarea unor raporturi de colaborare, precum si schimbul de experienta cu celelalte asociatii de profil infiintate atat la nivel european, cat si in intreaga lume;
– promovarea unui comportament durabil in randul entitatilor in domeniu care sa permita dezvoltarea si mentinerea unor practici concurentiale corecte intre participantii din domeniu;
– crearea unor retele orientate catre favorizarea schimbului de informatii in industrie, economie si societate, precum si cadrul de colaborare economica, financiara, comerciala etc. intre membrii asociatiei;
– constientizarea membrilor asociatiei asupra legislatiei de specialitate in vigoare si informarea acestora cu privire la modificarile legislative survenite in domeniu;
– colectarea de informatii din domeniu atat la nivel national, cat si european, si redactarea unor studii cu privire la stadiul acestora, astfel incat sa se asigure o dezvoltare continua a activitatii desfasurate de membrii asociatiei;
– functionarea asociatiei ca un forum pentru schimbul de informatii intre membrii ei, precum si ca baza de cunostinte in general;
– promovarea intereselor comune ale membrilor sai in fata autoritatilor publice competente, in vederea imbunatatirii legislatiei in domeniu;
– promovarea valorilor Asociatiei, a bunelor practici, a eticii in afaceri si combaterea practicilor anticoncurentiale;
– crearea unor baze de date necesare pentru aprecierea evolutiei sectorului de activitate (numar societati cu specific de inchiriere utilaje si echipamente pentru industrie si constructii, parc existent, grad de utilizare, date financiare etc.) si a altor baze de date utile accesibile membrilor asociatiei;
– dezvoltarea unor raporturi de durata intre membrii asociatiei in scopul prevenirii furtului de echipamente, precum si in scopul preintampinarii oricaror alte incercari destinate crearii unor prejudicii membrilor asociatiei de catre terte persoane.