Sectorul transporturilor din Europa, reprezentat de 36 de organizații, inclusiv UITP, a îndemnat cu fermitate statele membre și Comisia Europeană să mențină și să consolideze un instrument dedicat de finanțare a transporturilor în viitorul buget al UE.
Într-o scrisoare deschisă adresată miniștrilor Consiliului Afaceri Generale și Consiliului Afaceri Economice și Financiare, sectorul avertizează că redirecționarea majorității fondurilor europene pentru transport către planurile naționale unice ar pune în pericol competitivitatea, conectivitatea și reziliența Europei.
O rețea europeană de transport bine integrată și coordonată la nivel central este esențială pentru asigurarea creșterii economice, a coeziunii sociale și teritoriale și a tranziției UE către o economie net zero. În acest sens, investițiile strategice pe termen lung în infrastructura de transport sunt esențiale pentru competitivitatea industrială a Europei și pentru răspunsul la provocările climatice.
În loc să se orienteze către priorități naționale fragmentate, sectorul transporturilor solicită miniștrilor de finanțe să trimită un semnal puternic Comisiei Europene în favoarea unui instrument de finanțare a transporturilor UE, stabil și coordonat la nivel central.
Treizeci și șase de organizații își unesc forțele, inclusiv A4E, ACEA, ACI Europe, ALE-Federația Sindicatelor Europene a Mecatorilor de Trenuri, ARDAN, BPO, CER, CLECAT, COCERAL, CPMR, EBU, ECG, EIM, EFIP, EIT Urban Mobility, EMPA, ERFA, ERF, ESPORG Europe, ESPO, Haus, European Road Association UETR, FEPORT, INE, Polis Network, STRING, UDA, UITP, UIP Rail, UIRR, UNIFE, UNISTOCK, Waterborne Technology Platform.
02.10.2020
Ultimul număr: Ianuarie-Februarie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit