Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Securitate crescuta cu RATB

Marti, 22 iulie, RATB si partenerii sai au prezentat rezultatele obtinute in urma unei colaborari internationale in cadrul proiectului european SECUR-ED (Secured Urban Transportation – European Demonstration). Intrunirea se inscrie intr-un lant de evenimente demonstrative organizate la nivel european, in care orasele partenere din cadrul proiectului SECUR-ED isi prezinta rezultatele unei activitati de cercetare derulate de-a lungul a peste 3 ani. In acest sens, RATB a beneficiat de suportul Primariei Municipiului Bucuresti, a Politiei Capitalei si a Jandarmeriei Romane.
 

Evenimentul a inclus demonstratii tehnice, training-uri si prezentarea unor studii de caz internationale. Demonstratii similare au mai avut loc la Paris, Milano, Madrid si Berlin.
Obiectivul proiectului este de a furniza solutii de imbunatatire a securitatii transportului urban pentru operatorii si autoritatile de transport din orasele medii si mari din Europa, prin utilizarea tehnologiilor moderne de comunicatii si prelucrare a datelor, precum si prin imbunatatirea colaborarii interinstitutionale.
Proiectul de peste 40 de milioane de euro este finantat de Comisia Europeana si este cel de-al saptelea program-cadru pentru cercetare si dezvoltare tehnologica, fiind coordonat de Thales security solutions&services SAS, din Franta. In plus, acesta este unul dintre cele mai mari proiecte participative in domeniul transportului de suprafata initiate de UE. Consortiul format din 40 de parteneri din 13 tari (Belgia, Franta, Germania, Italia, Turcia, Olanda, Portugalia, Romania, Spania, Suedia, Norvegia, Finlanda si Israel) reprezinta autoritati si operatori de transport, institute de cercetare, universitati si companii specializate in sisteme de securitate, asociatii de transport, firme de consultanta, precum si doi mari producatori de material rulant.
In perioada urmatoare, toti partenerii implicati in proiect vor intocmi rapoarte catre Comisia Europeana, pe baza carora Comisia va propune masuri de adaptare a sistemului legislativ european si a politicilor de sustinere a investitiilor majore in infrastructura de transport.

Mai multe detalii puteti citi in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad