Krone a participat la IAA sub motto-ul „Conexiune inteligenta“, ceea ce inseamna ca, asa cum explica managing partner-ul Bernard Krone, „facem semiremorca sa fie pregatita pentru viitor folosind inteligenta artificiala si conectand produsele noastre cu serviciile potrivite, pentru un plus de mobilitate si o logistica mai eficienta, care sa garanteze un transport sigur al bunurilor si informatii prompte despre curse“. Inainte de IAA Hanovra insa, la finalul lui august, compania a organizat, cu ocazia inaugurarii liniei de tratare a saiurilor din cadrul fabricii de la Werlte, un eveniment la care a invitat clienti si jurnalisti din presa de specialitate, si in care a oferit detalii despre multe dintre noutatile aduse vehiculelor sale, dar si despre investitiile realizate in ultimul timp in productie si intr-un nou depozit central de piese.
Krone a prezentat la IAA modelul Cool Liner Duoplex Steel in versiune cu podea dubla si cu sisteme telematice moderne. Aceasta are sasiu continuu cu ranforsari diagonale ale traversei spate si elemente robuste pentru protectia la impact a partii din spate, atunci cand se incarca/descarca la rampa. Peretele despartitor, care poate fi operat usor si mutat pe intreaga lungime a caroseriei, cu un ventilator suplimentar pentru a crea diferite zone de temperatura, este foarte bine izolat si testat conform ATP. In afara de certificate ATP si HACCP, Cool Liner are certificat de siguranta a incarcaturii EN 12642 Code XL.
Semiremorca are rezervor de mare capacitate si, cu ajutorul Krone Telematics, senzorii acestuia si un indicator LED de pe peretele fata permit verificarea usoara a nivelului de carburant. Tot datorita Krone Telematics, operatorul are la dispozitie o multime de date despre exploatarea semiremorcii frigorifice si poate comunica in ambele sensuri, se poate determina nivelul uzurii componentelor si presiunea din pneuri, datorita tehnologiei de senzori, iar in curand vor fi disponibile aplicatii WLAN. In plus, sistemul de blocare a usilor Krone Telematics Door Protect monitorizeaza statusul usilor spate si componentele lor de siguranta si raporteaza anomaliile direct dispecerului sau, daca se doreste asta, unui centru de monitorizare a sigurantei.
Luminile din partea de sus a cadrului spate al semiremorcii frigorifice fac ca franarea sa fie vizibila din timp pentru ceilalti participanti la trafic, chiar si in conditii de aglomeratie, ceea ce, impreuna cu indicatoarele LED de directie de pe partile laterale, sporeste siguranta.
Krone mai propune Safe Curtain, cu benzi din otel de inalta rezistenta integrate in buzunarele verticale din PVC ale prelatei laterale, care permit securizarea incarcaturii fara a folosi clasicele sipci laterale. Astfel, nu numai ca noua prelata este mai usor, mai sigur si mai rapid de manevrat si permite evitarea accidentelor provocate de caderea sipcilor, dar este si cu circa 90 kg mai usoara decat modelul conventional cu sipci laterale. Benzile integrate din otel ofera si protectie antifurt pe verticala deoarece, daca prelata este taiata cu intentie, taierea este posibila numai pana la urmatoarea banda. Iar reparatiile se fac la fel de usor ca in cazul unei prelate standard. Safe Curtain se poate monta retrofit pe orice semiremorca-prelata standard de la Krone si este certificata conform DIN EN 12642 Code XL (pana la 140 km/h), VDI 2700 ff beverage si Daimler 9.5. Iar ancorarea marfurilor in partea din spate este posibila si in cazul sau cu ajutorul unor grinzi.
La stand a mai fost expus si un Profi Liner TIR cu prelata culisanta cu tehnologie speciala de inchidere care securizeaza si sistemele de tensionare a prelatei in caz de acces neautorizat in zona destinata marfurilor. Acest model este disponibil si pentru incarcare pe tren, iar pentru piata internationala are o lungime standard de 13,620 m cu incarcatura de 12 t, in conditiile in care greutatea proprie este de 6.290 kg si sarcina utila, de 32.710 kg.
Pentru ca soferul si operatorul sa aiba cat mai multe avantaje din exploatarea acestui model, cel de la stand nu are pereti laterali, deci manevrarea este usoara, Semiremorca are 28 de sisteme de ancorare pe fiecare sina laterala, acoperis culisant cu imbinari din plastic si nituit, care ofera protectie la intrarea prin efractie, si prelata nituita robust pentru acoperis, pentru a nu fi nevoie sa securizezi in plus prelata cu un snur vamal. Acoperisul culisant poate fi mutat din spate spre fata, iar rolele prelatei sunt montate la distante mici, pentru a respecta reglementarile vamale.
Krone a mai prezentat sistemul Smart Birdview, pentru vizibilitate de jur imprejur, care sporeste siguranta in timpul condusului deoarece soferul poate evita deteriorarile si accidentele in spatii inguste. Sistemul consta din 3-4 camere montate pe toate laturile partii de sus a caroseriei. La IAA acesta a echipat un Profi Liner, iar camerele au fost montate in fata si in partile laterale. Dintr-o locatie protejata, ele filmeaza pozitia semiremorcii fata de zonele inconjuratoare si transmite aceste imagini soferului, in timp real. Vederea la 270O si 360O ajuta conducatorul auto la manevre si la condus, mai ale in spatii unde accesul este dificil. Un alt avantaj oferit de acest sistem este ca, in combinatie cu un dispozitiv de inregistrare, ofera dovezi de necontestat in caz de accidente si proceduri legale. Sistemul se poate monta retrofit si, dupa o faza de validare extensiva, va fi disponibil din al doilea trimestru al lui 2019.
Krone mai propune pentru toate vehiculele sale noi o garantie extinsa de pana la trei ani in plus fata de cea standard de un an, pentru compensatie in caz de avarie.
Transport mai verde spre destinatarul final
Krone a incheiat un joint-venture cu Orbitak, rezultand start-up-ul Rytle, care ofera solutii inteligente pentru livrarea de colete in orase, evitand aglomeratia si poluarea, si care va fi prezent la IAA pentru prima data cu bicicletele sale MovR, cu boxurile standardizate Box si retelele de hub-uri urbane mobile Hub cu soferi si curieri, ce garanteaza o livrare last mile prietenoasa cu mediul.
Solutia include un Hub in care incap noua Box-uri, din care fiecare are capacitatea de 30-40 de colete si se incarca pe un vehicul special, MovR, care se conduce ca o bicicleta. Totul supravegheat de o platforma IT.
Ideea a aparut in noiembrie 2016, in ianuarie 2017 a fost fondata firma, in mai 2017 a aparut primul prototip, in iulie 2017 a fost definitivat designul si activat IoT, in februarie 2018 a inceput productia, in martie s-au facut primele livrari, iar in iunie s-a obtinut patentul.
Cu ajutorul solutiei Rytle, logisticienii pot livra bunurile rapid, sigur si aproape fara emisii, deoarece transportul last mile este verde, conform sloganului „Noi inverzim ultima mila“. De altfel, conceptul a primit Premiul European de Transport pentru Sustenabilitate pe 2018 si Green Truck Future Innovation pe 2018.
O solutie IT inteligenta, avand propria sa platforma, permite componentelor MovR, Box si City-Hub sa comunice prin intermediul unor interfete. Ideea poate fi implementata global: un Box standardizat de dimensiunea unui europalet este organizat de furnizorul de servicii logistice si depozitat intr-un hub urban mobil. In zona oraselor, operatorii pun Hub-ul direct pe sol, cum ar pune o cutie mobila, iar bicicleta-cargo MovR preia distributia pana la clientul final. Cu acest vehicul electric puternic, MovR ofera un ajutor practic de pornire care accelereaza rapid pana la 5 km/h fara asistenta. Toate informatiile sunt in retea si softul pentru curier ii informeaza pe cei care conduc bicicleta prin intermediul unui telefon smart in legatura cu continutul Box-ului si cu destinatiile, oferindu-i inclusiv planificari ale rutelor.
Destinatarul foloseste tot aplicatia mobila pentru a urmari in timp real marfa si bicicleta. Cu acest concept de mobilitate silentios si fara emisii, Rytle este foarte potrivit pentru logistica interna, mai ales pentru companii care transporta bunuri de mici dimensiuni in zone extinse.
O noua axa proprie, pentru semiremorci mega
Chiar inainte de IAA, Krone si-a extins portofoliul de componente realizate in-house cu axa Mega cu frane pe discuri si anvelope joase de 19,5”, pentru vehicule de mare volum, care cantareste cu 30 kg mai putin decat alte modele similare. Ca si axa Profi, pe al carei model a fost realizata, aceasta este robusta si are costuri reduse de intretinere. Retrofit se poate monta oricand o prima axa liftanta pe semiremorcile Profi Liner si Mega Liner si de asemenea o a treia axa liftanta pe Mega Liner, fara a se aduce ajustari sasiului.
Krone a extins si garantia pentru axele proprii la sase ani fara limita de kilometri, cu exceptia componentelor supuse uzurii (pentru ele se ofera cel mult trei ani de garantie pentru constructie, excluzand uzura naturala si ruperea) daca sunt folosite pe drumuri din UE (2014) si Norvegia, Elvetia si Turcia.
Si, pentru ca producatorul vrea sa ofere clientilor posibilitatea de a achizitiona cat mai multe componente dintr-o singura sursa, in curand vor fi disponibile si axe mega pentru semiremorci care urca pe tren, cu frane pe tamburi si discuri, o axa grea cu discuri de frana si o alta axa Mega cu tamburi pentru transport pe sosele.
In cazul axelor Krone procurarea de piese de schimb nu este dificila, deoarece multe componente au constructie identica.
Numeroase servicii noi strang relatia cu clientii
Krone isi imbunatateste prezenta si accesibilitatea pe piata second-hand prin lansarea noului portal Krone Used, pentru clientii interesati de achizitia unor vehicule rulate tinere. Acesta reuneste mai multe locatii internationale si ofera acces central la toate vehiculele disponibile in punctele respective, iar cei interesati pot cauta rapid si filtra sau combina mai multe elemente de cautare cum ar fi producatorul, tara primei inmatriculari, locatia, dotarile, pretul si tipul franelor. Pentru fiecare produs sunt disponibile fotografii si informatii despre echipari, starea anvelopelor si accesoriile precum agregatul frigorific sau liftul.
Compania lanseaza si aplicatia Claim Care, care permite raportarea digitala, rapida si usoara a problemelor de service, ceea ce accelereaza procesele si scurteaza durata de imobilizare a vehiculelor. Aceasta inregistreaza si procesul, si starea semiremorcilor, clientul punand la dispozitie numarul sasiului, datele tehnice si datele despre detinator si despre aplicant. Odata ce componenta defecta a fost preselectata, procesul este trimis electronic la Krone Customer Service, care face o evaluare si raspunde procedurii considerate ca o comanda preliminara pentru partenerul de service. Fisa digitala poate fi vazuta oricand de toate departamentele, iar Claim Care, care este disponibila pe site-ul Krone, in Apple App Store sau in Google Play Store, poate fi folosita de pe toate dispozitivele cu sistem de operare iOS sau Android.
Krone a mai prezentat sistemul inteligent de detectare a spatiului de marfa Smart Scan, care dateaza din 2016, dar a fost intre timp imbunatatit in sensul ca primeste suport digital din partea unor camere video si a unor senzori. Acesta permite depistarea si folosirea mai buna a capacitatii de incarcare, deoarece dispecerii primesc rapid informatii corecte despre spatiul disponibil intr-un vehicul. Smart Scan ofera o imagine de ansamblu asupra suprafetei utile, cu ajutorul unei camere, iar dispecerul urmareste semiremorca in timp real si vede cate locuri sunt ocupate in fiecare moment. Pentru a inregistra spatiul disponibil imaginea este evaluata cu un algoritm inteligent. In acest mod se evita cursele pe gol sau cu semiremorca partial incarcata, deci creste eficienta transportului.
Krone a mai prezentat sistemele Smart Capacity Management, Smart Load Distribution, Smart Track and Trace si Smart Trailer Check, despre care puteti citi mai multe in articolele din aceasta luna si din lunile urmatoare dedicate inovatiilor inscrise in competitia Trailer Innovation.
In cele din urma, in conditiile in care din 2022 legea va impune existenta pe vehicule a sistemelor de monitorizare a presiunii din pneuri, Krone a lansat propria sa varianta, Smart Tyre Monitoring, care afiseaza temperatura si presiunea anvelopei in timp real si ajuta soferii si operatorii logistici in realizarea intretinerii preventive. Acesta este conectat la Krone Telematics, informatiile sunt afisate pentru dispecer in portalul Krone, soferul vede evaluarea semnalelor de la toate anvelopele pe ecranul din camion, iar in caz de deviatii sistemul emite semnale de alerta. Smart Tyre Monitoring permite detectarea in timp real a pierderii de presiune si a supraincalzirii, prelungeste viata anvelopei, scurteaza timpul de imobilizare a vehiculelor pentru ca reduce riscul exploziilor, diminueaza consumul, imbunatateste distanta de franare si stabilitatea la viraje si scade, deci, costurile de operare.