Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Seria invingatorilor, deschisa de Peter Jacobs (Belgia)

Pe 28 si 29 septembrie s-a desfasurat, pe circuitul de teste Goodyear din Colmar-Berg (Luxemburg), sub moto-ul „Be the best, drive the best“, prima editie a DAF International Driver Challenge, la care au participat castigatorii etapelor nationale din 18 tari, printre care si Gabriel Benga, din Romania. Marele trofeu i-a revenit, cu 582 de puncte din 800 posibile, belgianului Peter Jacobs, care s-a prezentat constant bine, fiind pe podium in cinci din cele sapte probe ale intrecerii, dintre care pe doua – Condus Economic si Verificarea inainte de pornirea in cursa – le-a si castigat. El a fost urmat de lituanianul Nerijus Vitkauskas, la distanta infima, de doua puncte, si de cehul Miroslav Svoboda, cu 535 de puncte. Gabriel Benga a avut si el o comportare constant buna si a castigat proba de Cuplare, fiind in final al saptelea in clasamentul general, cu 504 puncte.


Proba cea mai importanta si mai bine punctata a competitiei a fost cea de Condus economic, urmata de cele de Cuplare si Manevrabilitate, dar, pentru ca organizatorii sunt de parere ca un sofer excelent trebuie sa obtina ce e mai bun de la camionul sau, si ca aceasta meserie presupune mai multe abilitati, au testat si cunoasterea legislatiei si a reglementarilor in vigoare, si rezistenta la stres, si au pus accentul si pe siguranta. De aceea in total au fost sapte probe, doua workshop-uri sustinute de partenerii evenimentului, Goodyear si Dekra, si o proba bonus, care a ramas pana la final o surpriza, si care a constat din franare pe suprafata uda.
In etapele nationale ale competitiei s-au inscris 1.000 de conducatori auto profesionisti din 30 de tari, din care 18 au fost reprezentate si in finala internationala: Belgia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Marea Britanie (care a avut cel mai tanar competitor, Scott Lewis, de 25 de ani, ce conduce camioane de sase ani), Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Spania, Slovacia, Suedia, Turcia si Ungaria.
Proba de condus economic a presupus parcurgerea, in cel mult 40 de minute, a unui traseu mixt de 30 km pe drumuri publice, punctajul fiind acordat in functie de consumul de carburant, de scorul dat de DPA, de stilul de condus si de folosirea sistemelor din dotarea camionului. Invingatorul a fost Peter Jacobs, din Belgia, care a sustinut aceasta proba in a doua zi de concurs si, pentru ca avea rezultate bune si foarte bune si in celelalte teste, era deja previzibila victoria sa inainte de a parcurge ultima proba, de manevrabilitate, si proba bonus. Pe de alta parte, dat fiind numarul foarte mic de puncte care l-au separat de vicecampion, pe care l-a depasit in cele mai multe dintre intreceri, e posibil ca apropierea acestei victorii sa-l fi facut sa greseasca mai mult la final si sa reduca astfel din avantaj.
Verificarea vizuala inainte de pornirea intr-o cursa din Olanda spre Spania cu un camion incarcat a vizat cunoasterea si depistarea mai multor aspecte si defecte legate de starea tehnica a vehiculului, de ancorarea incarcaturii, de documentele de transport si de respectarea cerintelor din tarile tranzitate.
Proba de Cuplare, castigata de Gabriel Benga, a constat din doua parti: cuplarea unui tractor cu o semiremorca basculabila si cuplarea unui sasiu cu o remorca, scorul fiind determinat de timpul necesar pentru a face asta, de ordinea corecta a actiunilor si de respectarea cerintelor legate de siguranta.
Testul de Abilitati sociale a adus in fata concurentilor un scenariu din viata reala, iar ei au jucat un rol impreuna cu un actor profesionist. In cazul lui Gabriel Benga, scenariul a fost ca el era un sofer de camion caruia i se furasera chingile noaptea, in pauza de condus luata pe marginea drumului, aspect de care si-a dat seama a doua zi la incarcarea unor rame de geamuri de la un producator caruia trebuia sa-i propuna solutii la aceasta problema, astfel incat marfa sa-i fie livrata la timp beneficiarului.
Din intrecere nu a lipsit un interviu de angajare de 30 de minute in timpul caruia soferii trebuiau sa vorbeasca despre experienta lor de condus camioane, si mai ales despre experienta cu DAF – aici Gabriel Benga, care si-a inceput activitatea la volanul unui DAF 3300 si de cand are propria firma de transport a cumparat numai DAF, a punctat bine, fiind al treilea pana aproape de finalul intrecerii, desi, conform declaratiilor sale, prefera probele practice, nu pe cele care presupun sa vorbeasca – despre calitatile care ii recomanda si despre obiectivele lor profesionale, dar si despre cum reusesc sa aiba un stil de viata sanatos si sa-si imparta timpul de lucru cu timpul petrecut alaturi de familie.
Proba de Manevrabilitate a inclus trei parti: slalom printre jaloane la volanului unui DAF LF si parcare intre jaloane, intre anumite limite bine stabilite, mers in marsarier cu un DAF CF cu remorca de oras si a doua axa viratoare, si andocare si parcare cu un DAF XF. Timpul era important, iar depunctarile proveneau din doborarea conurilor si, la testul cu CF, din mersul cu fata pentru a ajusta directia.
Iar proba de teorie a pus concurentii in fata a 45 de intrebari legate de DAF in general si de camioanele sale, de condusul economic, de legislatie si de aspectele ce trebuie urmarite cand se face verificarea camioanelor inainte de pornirea in cursa.
Performantele competitorilor au fost monitorizate si apreciate de un juriu format din sase persoane – Sabine Schmitz (pilot BMW si Top Gear), Ellen Lohr (pilot NASCAR, DTM si Dakar), Michael Bleekemolen (fost pilot de formula 1, care a concurat in NASCAR), Harry Wolters (presedintele DAF Trucks si presedintele acestui juriu), Renaud Dehillotte (director de marketing DAF Trucks) si Matthias Stenau (vicepresedinte Dekra) – asistate de profesionisti Dekra.

Articole similare