Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad

Serviciul last mile are un rol critic in Logistica de azi

Piata de Logistica se va confrunta cu schimbari semnificative in urmatorii ani, in special in zona de livrare last mile, iar comertul electronic – asteptat a se dubla in urmatorii doi ani – va fi unul dintre motoarele schimbarilor, care va pune presiune pe adoptarea unor solutii moderne de livrare a bunurilor. Mergand in aceeasi directie, Nabil Malouli, vicepresedinte DHL, prezent la conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia), considera ca experimentam perioada cu cea mai rapida schimbare din istorie, noile tehnologii vazute odata doar in filme si reviste, precum livrarea cu roboti sau drone, devenind usor usor realitate, mai ales sub imperiul necesitatii derivate din limitarea resurselor umane, dar si de combustibil. Mai mult, acesta afirma ca serviciul last mile nu mai este un centru de cost sau o solutie Logistica, ci mai degraba un punct critic ce ofera un avantaj competitiv companiilor care isi doresc succesul, mai ales daca acestea sunt orientate catre inovatie, digitalizare si tehnologie.

Avand in vedere schimbarile din industrie, toti jucatorii, de la expeditori, transportatori, integratori pana la startup uri, trebuie sa se adapteze cat mai rapid si sa manifeste deschidere pentru inovatie. „DHL a realizat un sondaj in care 900 de directori din toata lumea au fost intrebati care este motivul pentru care inoveaza. Circa 71% au afirmat ca se orienteaza catre inovatie din necesitatea de a atrage noi clienti, dar si pentru satisfacerea si fidelizarea celor existenti“, puncteaza Nabil Malouli.
Strategiile de inovatie privesc spre viitor insa multe companii perturba sau Incearca sa perturbe industria. „Perturbarea – un proces prin care o companie mai mica, ce detine mai putine resurse, este capabila sa conteste cu succes intreprinderile cu vechime – inca nu este simtita in Logistica. Am observat perturbare in industrii precum media (de exemplu, Netflix), telecomunicatii, asigurari, banking (WeChat) si retail (Amazon) insa in curand se va simti si in automotive, Logistica, sanatate si energie“, a precizat vicepresedintele DHL.

Articole similare

Ad
Ad