Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și anii cu scăderi de volume sunt buni în felul lor

Reprezentanți ai unor companii importante de logistică și curierat din România, alături de un manager din cadrul Groupe Renault, au vorbit la conferința Tranzit Logistica de la Oradea despre volumele de activitate din 2023, care în cele mai multe cazuri au fost mai mici decât în 2022, dar și despre posibilitatea de a folosi anii mai slabi pentru consolidare și pentru a investi în creșterea eficienței, despre situația de pe piața forței de muncă și despre cum pot fi gestionate activele proprii/închiriate pentru ca ele să nu devină o povară financiară în perioadele mai slabe.

Dincolo de scăderile de volume întâlnite în general în 2023 în activitatea companiilor de logistică din România, pentru ID Logistics anul trecut a fost foarte bun deoarece s-au derulat, de-a lungul unui an întreg, contracte începute în 2022. „De aceea suntem printre puținele firme din domeniu care și-au crescut în 2023 cifra de afaceri. Și profitul a fost puțin mai bun decât în 2022“, explică Paul Niță. Volumele s-au contractat, cel puțin pentru produse nealimentare, mai ales din cauza inflației uriașe, iar pentru clienții din industria alimentară au fost constante.

Pentru Quehenberger Logistics Rou volumul de lucru și cifra de afaceri au scăzut în 2023 față de 2022, deși compania nu a pierdut niciun client, ba chiar a câștigat alții noi. „Dar, spre marea noastră bucurie, a fost doar o scădere procentuală de o cifră. A fost un an greu și primul trimestru din 2024 a fost la fel, însă sper ca, datorită scăderii ROBOR, și implicit a ratelor creditelor, oamenii să consume mai mult“, declară directorul general Alexandru Catană.

Și pentru IB Cargo 2023 a fost un an de optimizare și de consolidare a unor proiecte începute anterior, așa cum afirmă George Ilie, un an în care, deoarece cei mai mulți clienți sunt din industrii nealimentare, volumele s-au contractat. IB Cargo și-a sporit însă în 2023, până la 100.000 m2, suprafața operată în depozitul CTP de lângă București și în noiembrie a avut un vârf de 430 de camioane încărcate într-o singură săptămână, in și out.

„Finalul de an ne-a găsit cu rezultate bune în ceea ce privește logistica și cu sisteme inovatoare noi menite să crească eficiența, printre care roboți care fac inventariere automatizată și trecerea la trailer hub, un mod de lucru bazat pe folosirea mai multor semiremorci decât camioane, pentru ca acestea din urmă să nu mai piardă timp la încărcare și descărcare.“

Pe de altă parte, pentru SLS Cargo, divizia de transport internațional a FAN Courier, care face și transport maritim, aerian, multimodal și last mile, 2023 a adus o creștere față de 2022 pe toate segmentele, așa cum afirmă Cătălin Cosconel. SLS Cargo oferă și servicii de contract logistics de aproape 10 ani și are o suprafață de depozitare de peste 85.000 m2 în opt depozite naționale, iar în 2024 urmează să mai deschidă unul cu temperatură controlată. Cargus a continuat să investească, în ciuda contextului economic dificil, în aplicații pentru a se adapta la schimbările comportamentului consumatorilor și nevoilor clienților, inclusiv ale celor care vor să se dezvolte pe plan internațional, dar și în tehnologii care să permită optimizarea performanțelor operaționale. Investiții au fost realizate și pentru a crește volumele în rețeaua proprie de out of home „și aceste eforturi au dat roade: în ultimele șapte luni am dublat volumele din rețeaua out of home față de lunile anterioare și ne-am extins peste granițele României“.40% din volumele totale ale companiei vin de la internațional, față de 15-20% în 2022, deoarece ea s-a extins deja cu cross-dock în Polonia, având legătură directă cu această țară, pentru inbound-urile și retururile clienților care vând în România, și în plus există echipe stabile în Germania, Slovacia, Cehia și Ungaria și până la final de an se vor alătura liniile către Bulgaria și Grecia, așa cum declară Roxana Babataie.

Articole similare

Ad