Noile reglementari referitoare la pontajul soferilor au crescut substantial volumul de munca al celor care primesc informatiile descarcate din cardul tahografului si intocmesc evidentele si au impus si investitii mari pentru actualizarea softurilor. Controalele nu au intarziat sa apara, dar, desi noile reglementari sunt destul de stufoase, si nu doar transportatorii, ci si inspectorii au nevoie de timp pentru a le aprofunda, printre interlocutorii nostri nu am gasit firme amendate. Fie reprezentantii ITM au permis un ragaz pana la care operatorii sa se puna la punct cu documentele care eventual lipseau, fie nu au fost probleme deoarece intre timp aceasta institutie a explicat concret, in cadrul mai multor evenimente, ce s-a schimbat si ce se urmareste la aceste verificari, fie exista in continuare reticenta in a vorbi despre amenzi sau despre relatia cu autoritatile in general…
Pentru AC Mobile, aparitia noilor reglementari din Codul muncii nu a ridicat probleme deosebite, deoarece personalul de la departamentul de Resurse Umane a participat la cursuri, iar softul fusese deja actualizat si „ne-am conformat“, asa cum declara administratorul firmei, Alin Cretu, care, fiind si presedintele Asociatiei Transportatorilor de Marfuri din Bucovina, si avand deci informatii si despre alti colegi de breasla, mai puncteaza faptul ca niciunul dintre ei nu a avut probleme la controalele ITM.