Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemele de propulsie tin pasul cu Directivele

Noile restrictii europene (IIIB) sau americane (Tier 4 Interim si Tier 4 Final) in ceea ce priveste emisiile vor intra in vigoare pentru vehiculele din sectorul destinat constructiilor in anii urmatori. Intre timp, producatorii de utilaje vizeaza introducerea unor sisteme de propulsie care sa ofere o eficienta energetica mai mare, dar si compatibilitate cu mediul inconjurator.
 
Sunt numai cateva dintre noutatile pe care le vor aduce la editia din acest an a Bauma, care se va desfasura la München in perioada 19-25 aprilie.
 

Scania furnizeaza motoare catre Terex
Producatorul suedez va prezenta noile sale motoare destinate aplicatiilor industriale, serii care corespund standardelor de emisii IIIB si Tier 4 Interim. Noile motoare au cupluri generoase la un numar redus de rotatii pe minut si ofera economie de combustibil si raspunsuri rapide.
Prototipurile sunt in operare inca din iunie 2009, in diverse aplicatii industriale, cu rezultate din cele mai bune, asa cum declara producatorul.
La targul de la München, Scania va expune trei motoare noi: unul de 9 l cu cinci cilindri, ce dezvolta o putere maxima de 294 kW, dedicat autocamioanelor cu bena basculanta sau excavatoarelor, unul de 13 l cu sase cilindri in linie (putere maxima de 368 kW) pentru incarcatoare cu freza sau macara, si un motor V8 de 16 l (515 kW), pentru aplicatii militare sau sisteme de taiere a lemnului.
Producatorul nord-american de echipamente industriale si echipamente pentru constructii Terex si Scania au semnat un acord pe termen lung care presupune ca din 2011 Scania sa furnizeze motoare pentru unele vehicule si echipamente grele fabricate si vandute de catre Terex. Nefiind un producator de motoare, Terex are acum posibilitatea de a alege cea mai buna solutie tehnica pentru fiecare din aplicatiile sale.
In 2010, Terex, prin reteaua sa de distributie, va informa clientii despre trecerea la noile standarde de emisii. Astfel, produsele sale isi vor incheia la timp tranzitia de implementare a standardelor de emisie IIIB/Tier 4, impuse din 2011 in Europa, respectiv America de Nord.

Optishift de la Volvo
La Bauma, Volvo aduce in prim-plan eficienta consumului de combustibil, obtinuta prin dezvoltarea transmisiei OptiShift, proiectate sa creasca atat confortul operatorului, cat si economia de combustibil cu pana la 15%.
OptiShift este o rafinare a conceptului cutiei de viteze automate (APS) de la Volvo. Aceasta include nu doar un nou convertor al cuplului motor cu Lock Up si stator fara roata, ci si functiunea Reverse by Braking (RBB), patentata de Volvo, permitand reducerea consumului de combustibil si cresterea confortului operatorului.
OptiShift asigura cicluri de incarcare mai rapide, cresterea performantei la urcarea unui deal, un confort mai bun al decelerarii si o solicitare mai mica la incarcare asupra convertorului cuplului motor si a transmisiei.
Dupa lansarea la Bauma 2010, OptiShift va echipa toate incarcatoarele pe pneuri Volvo L150F, L180F si L220F.
Pentru a se conforma legislatiei europene intermediare IIIB si legislatiei SUA (EPA) Tier 4, Volvo va adopta o combinatie de solutii „in cilindru” si „extern”, pentru a reduce emisiile conform valorilor impuse. Noua generatie a motoarelor V-ACT aduce o eficienta a combustiei, o reducere a emisiilor si o buna performanta a motorului.
Noile propulsoare au sisteme de injectie a combustibilului cu presiune foarte mare, o racire eficienta a gazelor evacuate recirculate (EGR), un control precis al turbosuflantei, un nou sistem puternic de management al motorului si o evacuare integrata dupa sistemul de tratare, care prezinta un filtru de particule si regenerator termal.

Liebherr, nominalizat la Bauma Innovation Award
La excavatoarele hidraulice folosite pentru manipularea materialelor, cilindrii hidraulici trebuie sa livreze energie de fiecare data cand este ridicat atasamentul cu incarcatura. Pentru o mai buna inmagazinare a acestei energii si pentru imbunatatirea eficientei globale a sistemului hidraulic, producatorul german Liebherr a construit un nou tip de cilindri umpluti cu gaz, care compenseaza partial greutatea echipamentului. Atunci cand bratele excavatorului coboara pentru a prinde o noua incarcatura de material, gazul din cilindru este comprimat. Cand echipamentul este ridicat din nou, energia inmagazinata in acesti cilindri sprijina actiunea de ridicare a bratelor excavatorului, astfel fiind necesara mai putina energie. Scaderea nevoii de putere se va reflecta in necesitatea utilizarii unor motoare diesel mai mici, care, la randul lor, duc la un consum mai mic de combustibil si la emisii si zgomote reduse. Acest concept a atras o nominalizare a producatorului Liebherr la Bauma Innovation Award, la categoria „Componente”.

ZF si Cummins vin cu noutati eco
Un alt producator de motoare orientat spre indeplinirea normelor IIIB si Tier 4 Interim este Cummins. La targul de la Bauma, compania americana va prezenta patru noi motoare diesel pentru vehicule compacte si grele. ZF vine in capitala bavareza cu transmisiile variabile ZF cPower, create pentru masinile din constructii. Compania germana cu sediul la Passau a identificat o orientare a pietei spre viteze mai mici ale motorului si spre stabilizarea acestuia, printr-un concept de viteza constanta. Raspunsul producatorului la aceasta tendinta este o transmisie cu divizarea mecanico-hidrostatica a puterii. Conform specialistilor ZF, aceasta poate reduce consumul cu pana la 30% si creste eficienta cu pana la 20% in aplicatiile incarcatoarelor pe roti, comparativ cu transmisia hidrodinamica si conceptele pur hidrostatice.

Vehicule hibride pentru santiere
In ultimii ani, solutiile hibride au fost si in atentia producatorilor de masini pentru constructii. De exemplu, Mitsubishi Heavy Industries a dezvoltat un sistem de actionare constand intr-o baterie li-ion de inalta performanta, un motor diesel, doua motoare de inductie (motor asincron) si un convertor. La Bauma, compania va prezenta un autoincarcator cu furca echipat cu aceasta combinatie, care aduce o crestere a eficientei combustibilului cu 39% in comparatie cu motostivuitoarele cu aceeasi capacitate de incarcare, dar operate de motoare conventionale cu combustie. Incepand cu acest exemplu de aplicatie, Mitsubishi planuieste sa ofere clientilor un nou concept, „croit” special pentru excavatoare, incarcatoare pe roti, macarale si alte utilaje.

Articole similare