Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sixense România semnalează problemele din infrastructură într-o scrisoare deschisă către MT, MLPDA și Ministerul Cercetării

Unul dintre jucatorii importanti din industria de constructii si monitorizare, Sixense România, semneaza oscrisoare deschisa adresata Ministerului Transporturilor, Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei si, nu in ultimul rand, Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii.

In scrisoare, Sixense România, prin Mariana Garștea, director general, atrage atenția asupra problemelor pe care cei din sectorul privat le întâmpină în ceea ce priveste infrastructura publica, dar și asupra soluțiilor pe care le propune pentru acestea.

În completare, compania specializata in tehnologii si solutii de monitorizare in timp a riscurilor structurale si geotehnice asociate proiectelor de infrastructura, vine cu rezultatele unor studii referitoare la contributia transformarii digitale a infrastructurii la reducerea costurilor pe termen lung, la cresterea productivitatii si la folosirea in siguranta a proiectelor de infrastructura importante. De asemenea, Sixense România subliniază și necesitatea formularii unei strategii nationale de transformare digitala a infrastructurii din Romania si ce presupune acest lucru. „Un studiu Deloitte din 2019 arată că, în timp ce toate industriile importante alocă 3,5% din încasări tehnologizării, industria de construcții alocă în medie doar 1,2%, deși provocările ei ar putea fi rezolvate integrând soluții digitale. Ca urmare, în timp ce domeniile importante au cunoscut o creștere a productivității cu 25% în ultimii 20 de ani, productivitatea sectorului de construcții a crescut cu doar 5%“, este precizat în scrisoarea deschisă. „Într-o lume digitalizată, industria construcțiilor pare blocată într-o eră analog“, atrage atenția Mariana Garștea.  Aceasta este de părere că trebuie implementată o strategie solidă pentru transformarea digitală a infrastructurii care să ia în calcul alfabetizarea semnificativă a forței de muncă din construcții în „limbajul digital” și care să lege o colaborare mai strânsă între toți cei implicați în realizarea unui proiect de infrastructură. „E nevoie de o viziune pe termen lung și de o schimbare reală în ceea ce privește calitatea serviciilor de specialitate, atât în etapele premergătoare ale unui proiect, cât și în etapa post-implementare (exploatare).“

Articole similare

Ad